וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לשליט: "הכסף לעזה נבדק בקפידה"

יהושע בריינר

24.9.2008 / 19:20

משרד הביטחון הגיב לדרישת נעם שליט להפסיק להעביר כספים לעזה, וטען כי הכסף שמועבר פלסטיני ולא ישראלי, ומונע התמוטטות הבנקים

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, הגיב לדרישתו של אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נעם, להפסיק להעביר כספים לרצועת עזה. במכתב לפרקליטיו של שליט טוען גלעד, כי הכספים הועברו על מנת למנוע את התמוטטות הבנקים בעזה. "הכספים שהועברו הינם פלסטיניים ולא ישראלים - מהבנקים ביהודה ושומרון לאלה בעזה", כותב גלעד. "העברת 50 מיליון שקלים אושרה אחרי בדיקה פרטנית של צרכי המערכת הבנקאית ברצועה כדי למנוע את התמוטטותה". גלעד ציין עוד במכתב כי "מיותר לציין כי חילוצו של שליט עומד לנגד עיני שר הביטחון כל העת".

עורכי הדין אריאל בנדור, אלדד יניב ושרון שטיין, המטפלים בעניינו של נעם שליט, תמהו על תשובתו של עמוס גלעד. "הנחישות להבטיח את יציבותה של המערכת הבנקאית בעזה, בזמן שגלעד נמק בשבי חמאס למעלה משנתיים, תמוהה בעינינו. קשה לראותה כהומניטארית, כשהאינטרס בסיפוקו גובר על הצורך להפעיל לחץ מינימלי לשחרורו של גלעד".

שליט פנה החודש לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה להפסיק להעביר כספים לרצועת עזה, שכן הם עלולים לממן פעילות טרור. בחודשים האחרונים העבירה ישראל עשרות מיליוני שקלים לרצועה, בין היתר על מנת לשלם משכורות של אנשי הרשות שעדיין בעזה וכן החלפת שטרות שבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully