וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ וילן: "התקשורת רדודה ומניפולטיבית"

פנחס וולף

24.9.2008 / 16:44

ועדת הכלכלה שדנה בהתנהלות התקשורת באירועים שנויים במחלוקת בעקבות הפריימריז. ח"כ תירוש: "אני חשה מרומה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (רביעי) באופן מיוחד כדי לדון בסקרים ובהתנהלות התקשורת ביום הפריימריז בקדימה. בכינוס, שכותרתו היתה "השפעת הכיסוי התקשורתי על העמדות שנוקט הציבור באירועים ובנושאים שנויים במחלוקת", השתתפו חברי הוועדה, וכן יו"ר מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר.

דורנר טענה כי "כל קמפיין שהתקשורת מנהלת באופן חוקי הוא מותר". לטענתה, "גם כשאדם מסתכל על אירוע ומבקש להעביר ידיעה אינפורמטיבית הוא רואה זאת במשקפיו. לכן הדברים לא פשוטים". דורנר הודתה כי היא "צריכה להודות לתקשורת על ניהול הקמפיין בפרשת ניצולי השואה, כי אלמלא התקשורת אני לא יודעת מה היו התוצאות".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) תקפה בחריפות את התקשורת, בין היתר גם על סיקור הבחירות המקדימות במפלגתה. תירוש, שתמכה במופז לראשות המפלגה, אמרה שכאשר "רצו להציג את מופז תמיד ראו אותו על רקע ועדי עובדים, ומכאן הדרך להאשמה בקבלנות קולות קצרה. לעומתו, הציגו את ציפי לבני על רקע ממלכתי של לחיצות ידיים ודגל ישראל".

תירוש הוסיפה לתקוף את פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה השונים ואמרה שכאשר "לוקחים סקר וקוראים לו מדגם כפי שהיה ביום הבחירות, משקרים לציבור". לטענתה, "מדיה היטתה את תוצאות הבחירות. העניין חורה לי כאזרח שרומה לכל אורך הדרך".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) טען כי "הבעיה של התקשורת היא רדידות ומניפולציות. אין זה קשור לימין או לשמאל, זהו תפקידו של הדיון הציבורי".

יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), סיכם את המפגש ואמר כי "אירוע הבחירות בקדימה הוא משני, כבר לאחר ההתנתקות קמו גורמים בתקשורת והודו על איתרוגים". הוא הוסיף כי "גם לאחר עסקת השבויים האחרונים רבים בתקשורת אמרו שניהלו קמפיין ועלינו לברר מיהו הגורם שאחראי כלפי הציבור לבחון את הנושא ולנקוט בפעולה כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully