וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה קפריסאית תרכוש את בורגראנץ' ב-17 מיליון שקל

עדי דברת

24.9.2008 / 15:08

ביהמ"ש יחליט מחר אם לקבל את המלצת המפרקים של הרשת למוכרה לחברת G.M.R. אישור העסקה יאפשר לנושי בורגראנץ' לקבל חלק מכספם

נקבעה ההצעה הזוכה לרכישת בורגראנץ'. הצעת קבוצת G.M.R. WorldWide Hospitality Limited (חברה הרשומה בקפריסין) לרכישת מניות בורגראנץ' או פעילותה ונכסיה בסך 17 מיליון שקל נבחרה מבין ההצעות שהוגשו לרכישת רשת המזון המהיר - כך עולה מבקשה למתן הוראות שהגיש היום לביהמ"ש המחוזי המפרק הזמני שאול ברגרזון וכונס הנכסים שלמה נס. החברה מפעילה למעלה מ-160 מסעדות ברחבי רוסיה והבטיחה לשמר את בורגראנץ' כ"עסק חי".

ביהמ"ש התבקש לאשר את ההצעה וייתן את החלטתו בדיון שייערך מחר בבוקר בפני נשיא בית המשפט המחוזי אורי גורן. בהתאם לבקשה, הרכישה תיכנס לפועל החל ב-28 בספטמבר למשך תקופת ביניים שתסתיים במועד ההשלמה.

בבקשה נטען כי רק במידה שתאושר הצעת הרוכשת, יוכלו הגורמים הרבים שנפגעו מקריסת החברה למזער את נזקיהם ולקבל לפחות חלק מחובות החברה כלפיהם.

עוד נטען כי "בהשוואה להצעות החלופיות האחרות שהוגשו ונבדקו על-ידי המבקשים, הצעתה של הרוכשת הינה הטובה ביותר, המאפשרת את הפתרון הטוב ביותר בעבור כל הצדדים שניזוקו מקריסתה של החברה", וכי בנסיבות העניין, למכירת מניות החברה, תוך גיבוש הסדר לנושיה, קיימת עדיפות על פני מכירת פעילות החברה ונכסיה.

חברה בקריסה מוחלטת

מהבקשה עולה תמונת מצב לפיה הכונס והמפרק קיבלו את החברה בקריסה מוחלטת. במועד היכנסם לתפקיד, סניפי החברה לא פעלו כלל במשך כמה ימים, נוצר איבוד אמון מוחלט בקרב הספקים והצרכנים של החברה והיה חוסר הבנה ציבורי מוחלט בנוגע למעמד החברה ולהמשך פעילותה בשל הפרסומים הרבים בתקשורת סביב קריסת החברה וסגירת סניפיה.

לפי הבקשה, בשבוע הראשון של תקופת הכינוס והפירוק הזמניים, הייתה קיימת "סכנה אמיתית של הידרדרות וסגירה מוחלטת של החברה ופעילותה ואיבוד הסניפים כתוצאה מפעולות אגרסיביות שנקטו חלק ממשכירי הנכסים כאשר רק כעבור כשבוע, ולאחר קבלת אישורו של בית המשפט לתוכנית ההפעלה שגובשה לחברה, החלה פעילות החברה להתייצב, חלק מסניפי החברה חזרו לפעילות תקינה ומרבית הספקים חידשו את אספקת הסחורה באופן שוטף".

הכונס והמפרק טוענים בבקשתם כי קיימת דחיפות רבה בהעברת ניהול והפעלת החברה לרוכשת עד סוף החודש, בין היתר בשל מצוקת האשראי בה נתונה החברה. "יובהר באופן חד משמעי - מעבר לסוף ספטמבר לא יוכלו המבקשים להמשיך ולהפעיל את החברה תחת ניהולם מבלי ליטול אשראים נוספים ולהגדיל את הגירעון, כך שלמעשה, אי-אישור המכר על ידי בית המשפט והעברת ניהולה והפעלתה של החברה לרוכשת באופן מיידי – משמעותם אובדן היכולת להמשיך ולנהל את החברה כ'עסק חי' מבלי ליטול אשראים נוספים ולהגדיל את הגירעון".

לגבי הגורמים שהתעניינו ברכישת הרשת נמסר כי 13 גופים רכשו את התיק למשקיע שהוכן על-ידי הכונס והמפרק, ולאחר שחלק מגורמים אלה נכנסו לחדרי המידע התקבלו לבסוף 5 הצעות מגופים שונים לרכישת החברה. ההצעות היו של קבוצת ח.י.ט.א השקעות (ישראל); קבוצת HJ.INC האמריקאית; קבוצת אסף גרינברג; קבוצת א. אורגד אחזקות (ברגר קינג); ווקבוצת G.M.R. WorldWide Hospitality Limited.


  • עוד באותו נושא:
  • בורגראנץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully