וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההפרדה במזרח ירושלים מגבירה את הטרור"

יהושע בריינר

24.9.2008 / 14:08

על רקע סדרת הפיגועים במזרח העיר, אומר בכיר בשב"כ כי בשכונות המזרחיות נוצר ואקום שלטוני, המאיים על תושבי ירושלים וסביבתה

לסדרת הפיגועים שבוצעו בירושלים על ידי תושבי מזרח ירושלים, בהם פיגועי הדריסה ופיגוע הירי בישיבת מרכז הרב, הצטרפה היום פרשה חדשה, עם חשיפת תא הטרור ממזרח העיר שביצע שני פיגועי ירי בשער האריות ובשועפט.

"מערכת הביטחון מתקשה לפעול נגד המחבל הבודד", אומר גורם בכיר בשב"כ על התופעה. לטענת השב"כ, לאחר חקירות יסודיות וארוכות לא התגלה כל קשר בין מבצעי הפיגועים. כמו כן לא הוכח כי הם הוכוונו על ידי גורמי טרור. "עם זאת, אנו ממשיכים בבדיקת כל פרט מידע על מנת לוודא כי אכן מדובר במחבלים שפעלו עצמאית", אומר הבכיר. לדבריו, "על אף החשיפות האחרונות אנו מזהים עליה משמעותית במוטיבציה לטרור בקרב מזרח העיר".

לדבריו, הסיבה לעליית המדרגה בפעילות מחבלים במזרח ירושלים היא הקמת גדר ההפרדה, המבדלת את שכונות מזרח ירושלים משאר העיר ומביאה להתקרבות אידיאולוגית בינן לבין הגדה המערבית.

"מסביב לירושלים נוצר ואקום שלטוני, המאיים על תושבי ירושלים וסביבתה", אמר. בשב"כ מעידים כי בחודשים האחרונים התגברו תופעות הטרור כתוצאה מהעדר אכיפה אפקטיבית באזור, הגירה של תושבי השומרון לאזור עוטף ירושלים ועלייה בפעילות חמאס במזרח ירושלים. בשב"כ טוענים גם כי תושבי מזרח ירושלים מגיבים להסלמה ברצועת עזה, אותה הם רואים באמצעי התקשורת.

"יש לפעול בצעדי הרתעה ממשיים"

בשב"כ אומרים כי יש לפעול בצעדי הרתעה ממשיים, ומדגישים כי יש צורך בהריסת בתי כל המחבלים ולחזק את הסנקציות כנגד משפחותיהם. בנוסף הם מציעים לחזק את נוכחות כוחות הביטחון במזרח ירושלים וכן למצות את הדין עם ערביי מזרח העיר ששמם נקשר בעבירות פליליות, לאור העובדה כי מבצעי הפיגועים האחרונים היו בעלי רקע פלילי.

לטענת השב"כ, בשנתיים האחרונות הצליחה מערכת הביטחון לסכל מספר פיגועים של ערביי מזרח העיר. בעיקר זכורה חוליית הסטודנטים הערביים שתכננה לפגוע במסוקו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש במהלך ביקורו בישראל, זו שהתכוונה להתנקש בחייו של שר מש"ס באוקטובר 2007, והכוונה לביצוע פיגוע תופת במלון רמת רחל באפריל השנה.

עיקר הדאגה במערכת הביטחון היא פעילות אקטיבית של ערביי מזרח ירושלים המעורבים בטרור, שכן עד השנים האחרונות עיקר פעילותם היתה סיוע לחוליות טרור שהגיעו מהגדה המערבית. "אנו מזהים שינוי בכך שהמחבל הירושלמי יוזם טרור, גם ללא הכוונה חיצונית, פועל ומוציא לפועל פעילות טרור אשר פעמים רבות מתוכננת על ידו", הוא אומר. בשב"כ מדגישים כי יתרון תעודת הזהות הישראלית, הנגישות וההיכרות עם השטח בירושלים מסייעים בכל שלבי ההערכות לביצוע הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully