וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם לרוצח הילדה ליפז חימי

עדי שמחוביץ

24.9.2008 / 12:41

על אנואר אחדוש, שהורשע גם ברצח דוד בן חמו והצתת גופתו, נגזרו בנוסף 17 שנות מאסר. בני המשפחה: "צריך להיות רצח תמורת רצח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

שני מאסרי עולם ו-17 שנות מאסר במצטבר נגזרו היום (רביעי) על אנואר אחדוש, פלסטיני בן 37 מהכפר צוריף, שהורשע ברצח ובאונס הילדה ליפז חימי בת השמונה מבית שמש לפני כשנתיים, וברצח דוד בן חמו במכות גרזן והצתת גופתו יומיים קודם לכן. מאסרי העולם נגזרו בגין הרצח של בן חמו וליפז, 12 שנים נגזרו בגין האונס של ליפז וחמש שנים בגין הצתת הגופה של בן חמו. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה רביד כתב בהחלטתו כי "במעשיו קטף הנאשם פרח צעיר שעדיין לא טעם את טעם החיים".

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ב-3 במאי 2006, בזמן ששהה באופן לא חוקי באזור השוק של בית שמש, ניגשה אליו חימי וביקשה ממנו 10 שקלים. הוא הזמין אותה להתלוות אליו לאזור ששימש אותו לשינה, שם אנס אותה באלימות, חנק אותה וגרם למותה. אחדוש גילגל את גופתה בתוך שמיכה ונטש אותה במקום. למשטרה הסתבר כי יומיים קודם לכן רצח את בן חמו במכות גרזן והצית את גופתו, לטענתו, משום שמכר סמים לילדים.

סבתה של ליפז, רות ימיני, טענה כי בבית המשפט כי העונש לא ראוי ותקפה בצעקות את אחדוש. "צריך להיות רצח תמורת רצח", אמרה. תמר בן חמו, אחותו של דוד בן חמו, אמרה בדיון בית המשפט כי הרקע לרצח היה לאומני, ולא פלילי. "אחי הלך על קידוש השם ביום הזיכרון של חללי ישראל", אמרה.

"אנחנו שבעי רצון מגזר הדין", אמרה עורכת הדין אשרת שהם מפרקליטות מחוז ירושלים . "בית המשפט ייחס חומרה רבה גם לעבירת האינוס וגם לעבירת ההצתה, כך שנתן משמעות ומשקל לרגעים האחרונים של הקורבנות. היינו בקשר עם המשפחות לאורך כל המשפט, כאבם הוא מר וקשה. המשפחות יודעות שמדובר בפשע על רקע לאומני, אך לא היתה כל אינדיקציה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully