וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת מהמחבוא

תמי נורה

24.9.2008 / 12:50

הפחד להראות לעולם מי אתם באמת עלול לחבל ביצירת החיים הרצויים. תמי נורה מציעה שתתחברו לעוצמה שלכם

מכשול נוסף ביצירת החיים שאנחנו רוצים הוא הפחד להיות בעוצמה, החשש לצבור כוח ולהיות מי שאנחנו במלאות. הפחד הזה עלול לגרום לכך, שגם אם יצרנו את מבוקשנו - לא נצליח לממש אותו עד תום והוא ילווה בקשיים רבים.

לידיד שלי גל יש קול חם ומרגש, טכניקת שירה נהדרת, יכולת נגינה מפותחת ושמיעה מוזיקלית. כבר שנים שהוא נאבק על מעמדו כזמר, אך אינו מצליח יותר מאשר לשמר את המוזיקה כעבודה צדדית. בזמן שגל שר מול קהל הוא חושש להביא את כל ההוויה שלו לידי ביטוי, הוא פוחד להביע את כל התשוקה והשמחה שבו ולכן הוא לא מצליח לפרוץ. כך שלמרבה הצער, רק קומץ של חברים זוכה ליהנות מכישורנו.

להשתחרר מהפחד

אם נשתחרר מהפחדים שיש לנו מהחיים ומהעולם הפיזי, נוכל להביע בעוצמה את הפוטנציאל הגבוה שלנו בכל עת. על ידי מימוש הפוטנציאל הגבוה שלנו, נחווה מי אנחנו באמת וזה יעניק לנו את ההבנה שהכוח האמיתי טמון אצלנו בפנים ולא נמצא מחוץ לנו. פעמים רבות נחכה שמישהו יאמר לנו שאנחנו "שווים" או "יכולים", במקום למצוא את היכולות האלה בתוכנו ולהביא אותן לידי ביטוי.

אפשר בקלות להבין שאנחנו לא רוצים להיות חלשים, כי זה יכול לאיים עלינו. אבל למה שנפחד מלהיות חזקים ובעוצמה? יש לכך כמה סיבות: זה דורש מאיתנו -
- לקחת אחריות על הגדילה האישית שלנו.
- להיות נאמנים לאמת שלנו גם כאשר דעתנו ופעולותינו שונות משל אחרים.
- להיות כנים ולא לפחד להיכשל, כחלק מניסיון חיים.
- להיות בעוצמה זה להיות שונה, במיעוט ופעמים רבות המשמעות היא להתמודד עם בדידות.

תחושות כמו אשמה, בושה, חוסר רצון לקחת אחריות והאמונה שאנחנו חלשים וקטנים לעומת אחרים, לא מאפשרות לנו להיות מי שאנחנו בכל העוצמה והרב-גוניות שלנו.

אשמה

כשמאשימים אותנו, רובנו מרגישים "לא בסדר" או "לא טובים מספיק" והתפישה העצמית שלנו נפגעת. ממקום מכווץ כזה, איננו יכולים להרגיש עוצמתיים. את חווית האשמה נקבל בדרך כלל מהורינו כבר במהלך הילדות, תוך כדי התנסויות וטעויות של לימוד מהחיים. בהמשך חיינו, רגשות האשמה כבר קיימים עמוק בתוכנו ומופעלים אוטומטית. הורים, בני זוג, חברים ומעסיקים משתמשים ברגשות האשמה שלנו בכדי שנעשה את מה שהם רוצים וכדי שלא נהיה בעוצמה ולא נביע את מי שאנחנו בחופשיות.

רונית התקבלה לעבודה כמזכירה במשרד גדול. לאחר חודשים ספורים היא החלה לנהל את המשרד בהצלחה רבה. למרות כישוריה, חיבת העובדים אליה והתקדמותה המתמדת בתפקידה, הבוס שלה, רם, תמיד התלונן בפניה שהיא "לא זריזה מספיק", "שוכחת מה חשוב לעשות קודם" וכדומה.

תלונות אלה גרמו לרונית להיות דרוכה וחסרת ביטחון באופן תמידי, עד שיום אחד היא אזרה אומץ ואמרה לרם: "אז למה אתה לא מפטר אותי?". הוא רק חייך. כשרונית פנתה אלי לעזרה ושאלה: "תמי, למה הוא לא מפטר אותי?". שאלתי אותה האם לדעתה בסוף יום עבודה היא מספיקה את כל שמוטל עליה? ורונית השיבה: "כמובן. אמנם אני נשארת לעבוד אחרי כולם, אך כל העובדים משבחים אותי על המקצועיות והנאמנות שלי".

הבוס של רונית קיבל את מה שהוא רצה, הוא גרם לה להרגיש שהיא לא טובה מספיק ותחושת האשמה הזו גרמה לה לעבוד קשה יותר. כשרונית הבינה זאת, היא החלה לשפוט את עצמה על פי אמות המידה שלה ולא על פי מניפולציית ההאשמה של רם. כשרם הבין שהוא לא יכול לשחק יותר את משחק ההאשמה עם רונית, הוא נאלץ להשתנות בשל הפחד לאבד עובדת טובה.

בושה

בושה היא תחושת עלבון שעוצרת את הלב, מייבשת אותנו וגורמת לנו להרגיש קטנים וחסרי יכולת להגן על עצמנו. בושה לא נגרמת לנו בהכרח ממלים שנאמרות לנו, מספיק מבט אחד מלגלג או גיחוך קטן מתחת לשפתיים. בושה זאת חוויה שאנחנו חווים כאשר אחרים מגלים שעשינו משהו לא בסדר. גם כאן, האדם מולנו לא מאפשר לנו להרגיש שאנחנו בסדר כאשר עשינו טעות. הוא מוצא כל הזדמנות להקטין אותנו, בכדי שלא נהיה בעוצמה ולא נגדל להיות מי שאנחנו באמת. זאת דרכו לשלוט בנו.

לסיכום, אם לא נרגיש אשמה וניקח אחריות לשפוט את מעשינו בעצמנו ואם לא נתבייש בטעויות שאנחנו עושים כבני אדם ונבחר לסלוח לעצמנו, אז נוכל לחיות בעוצמה, ליישם את היעוד שלנו וליהנות מחיינו.

והנה תרגיל שיחבר אתכם לעוצמה שלכם:
- שב עם עצמך ובדוק באילו מצבים אתה מאשים את עצמך או חש בושה.
- נסה להחליט על אמות מידה משלך של "בסדר" או "לא בסדר" לעומת אלו של אחרים.
- סלח לעצמך כאשר אתה טועה בכדי שתוכל לאפשר לעצמך לטעות שוב. טעויות מתרחשות בזמן התנסות בחיים, ובלי התנסות חיים לא תגדל.
- התחבר לעוצמה על ידי תרגיל "פתיתי אור".

אל תבזבז את זמנך בלהאשים ולבייש את עצמך, השקע זמן בלקיחת אחריות, בדוק מהי האמת שלך ופעל על פיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully