וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוריה חוששים: לבני תפגע במו"מ לשלום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.9.2008 / 11:52

העיתון הממסדי הסורי "תישרין" יצא הבוקר במתקפה נגד יו"ר קדימה, המנסה להקים קואליציה. "היא הציבה תנאים שפגעו בריבונות הערבית"

בסוריה חוששים כי יו"ר קדימה החדשה ציפי לבני תפגע במשא ומתן לשלום עם ישראל. כך עולה ממאמר המערכת של העיתון הממסדי הסורי "תישרין", הנחשב לביטאון הממשל בדמשק. עורך העיתון, עיסאם דארי, מצטט את דבריו של האלוף (במיל.) גיורא איילנד, שאמר שברגע שלבני תגיע לתפקיד ראש הממשלה, היא לא תקדם את תהליך השלום כפי שמצפים ממנה. "לא היינו זקוקים לדבריו אלו של הגנרל הישראלי כדי להבין לאן הולכת לבני, מה המדיניות שלה, מהן תוכניותיה וכמה היא תתרחק מדרך השלום", כתב דארי שהוסיף כי דבריו של איילנד, המהווים עדות מתוך ישראל, "הם בעלי חשיבות יתרה".

המאמר מתייחס להערכות לפיהם לבני נחשבת דווקא למתונה בדעותיה המדיניות: "יש מי שמנסה להציג את ציפי לבני כמתונה וכמי שתקדם את תהליך השלום במסלולים הסורי והפלסטיני. למרות שלבני עצמה אמרה דברים מסוג זה, הרי שהסימנים דווקא אינם מצביעים על כך שכראש ממשלת ישראל היא תתמוך בשלום", נכתב במאמר המערכת.

עורך העיתון טוען עוד, כי "מי שבוחן את התבטאויותיה של לבני בתפקידה כשרת החוץ מבין את חוסר נכונותה לשלום. היא הציבה תנאים שפגעו בריבונות הערבים, בהגדרתם העצמית וביחסיהם עם מדינות אחרות. לבני גם הביעה עמדה המתנגדת ליוזמה הערבית לשלום אלא אם יבוצעו בה שינויים מהותיים שלמעשה ירסקו את היוזמה ויהפכו את השלום לכניעה ערבית לשאיפות הישראליות".

עוד נכתב כי "דברים אלו אינם רק מסקנות. דברים אלו מתבססים על מידע, הצהרות פומביות והאידיאולוגיה הציונית שהוגדרה על ידי האו"ם כגזענות. האם אנו מקווים לטוב לאחר כל זה? התשובה תגיע במהרה לאחר הקמת הממשלה החדשה. רק אז יתבהר חוסר רצונה של ישראל בשלום ויתברר שכל הדברים שישראל אומרת על השלום מטרתם היא להטעות את דעת הקהל העולמית ולהראות לעולם שישראל היא יונת שלום ושהערבים מתנגדים לשלום".

בשבת פורסם מאמר מערכת בביטאון הסורי הממסדי "תישרין" שדווקא שיבח את יו"ר קדימה הנבחרת ציפי לבני. "יפהפיית המוסד ציפי לבני הפכה לאישיות הפוליטית הבכירה בישראל והיא מועמדת להיכנס למועדון ראשי הממשלה הישראלים. גברת זו העסיקה את דעת הקהל הישראלית והעולמית והיא מחזיקה בכל התכונות שמכשירות אותה לכבוש את המשרה הרמה, אלו התכונות שהיו לכל ראשי ממשלת ישראל מבן גוריון ועד אהוד אולמרט", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully