וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ פינלנד: "מקומם של אקדחים במטווחים"

טלי גולדשטין

24.9.2008 / 10:27

אתמול פתח צעיר בן 22 במסע הרג בבית ספר בפינלנד, במהלכו נהרגו 11 בני אדם. רה"מ ונהאנן קרא להקשיח את החוקים לגבי נשיאת נשק

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש ממשלת פינלנד מאטי ונהאנן קרא אמש (שלישי) ליישם שינויים משמעותיים בחוקי הנשק במדינה לאחר תקרית הירי בבית הספר, שגבתה חיי 11 בני אדם. "עלינו להקשיח את החוק", אמר ונהאנן בראיון לטלוויזיה הפינית. "מבחינת אקדחים שקל לשאתם, עלינו לשקול האם הם צריכים להיות נגישים לאנשים פרטיים. לדעתי, מקומם במטווחי הירי", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול, מאטי יוהני סארי בן ה-22, נכנס לבית הספר המקצועי בעיר קיוהג'וקי שבמערב פינלנד, כ-500 קילומטרים צפונית לבירה הלסינקי והחל לירות בכיתה בה התקיים מבחן באותה עת. סארי, לבוש שחורים, עוטה מסיכה וחמוש בנשק אוטומטי, ניסה להתאבד לאחר שירה בסטודנטים, ומת לאחר מכן בבית החולים. הוא החזיק ברשיון זמני לאקדח בקוטר 22 מ"מ, אותו קיבל באוגוסט השנה.

יארי נולניימי, הקצין האחראי על חקירת המשטרה, אמר כי היורה הותיר אחריו שני מכתבים כתובים בכתב ידו, בהם נאמר כי הוא תכנן את המתקפה מאז 2002 וכי הוא "שונא את הגזע האנושי". זמן קצר לפני שפתח סארי במסע ההרג הוא פרסם וידאו באתר האינטרנט "יו-טיוב", בו נראית תמונה של בית הספר שנעלמת והופכת לתמונה של אדם המכוון אקדח למצלמה. למרבה האירוניה, בעקבות הסרטון הוא תוחקר במשטרה, אולם שוחרר.

מדובר באירוע השני מסוגו במדינה הסקנדינבית. בנובמבר 2007, פקה-אריק אובינן, תלמיד תיכון בן 18, ירה למוות בשמונה בני אדם בבית הספר "יוקלה" בו למד, בעיר טואוסלה שבדרום המדינה, והתאבד. נדמה שהסיבה שהמשטרה חקרה את היורה הנוכחי היא כי הסרטון שהעלה הזכיר עד מאוד את הסרטון שהעלה אובינן לפני שהפך לרוצח ידוע לשמצה. כמו כן, ייתכן כי מדובר בחקיין.

פינלנד מדורגת במקום החמישי בעולם לפי מספר האנשים המחזיקים בנשק. לפניה מדורגות ארצות הברית, תימן, עירק ושווייץ. כ-1.6 מיליון כלי נשק נמצאים בבעלות ידיים פרטיות בפינלנד. מרבית האנשים שמשתמשים ברובים הם ציידים, הם חיים באזורים כפריים והנשק הוא חלק מחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully