וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חד פעמי כמו שחשבנו

24.9.2008 / 10:04

כוס הקפה שלקחתם לדרך ולגמתם בכמה דקות, תישאר איתנו שנים רבות

דיברנו רבות על קפה אורגני, על תנאי השכר ההוגנים ובעיקר על חיסכון בנזק לסביבה, פחות חומרי הדברה, ופחות עקירת יערות לטובת שטחים חקלאיים, אבל יש עוד נזק שכוס הקפה שלנו עושה לסביבה, במקרה הזה הנזק נגרם על ידי כוס הנייר החד פעמית, אשר מאיישת רבות מפינות הקפה במשרדים, ונהפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות עקב ריבוי רשתות בתי הקפה שמציעות 'קפה לקחת'. כוס הקפה הזאת פשוט מזהמת את כדור הארץ הרבה יותר ממה שאנו משערים.

סקר שנערך בארה"ב מגלה שבשנה אחת ברחבי המדינה, הציבור האמריקאי משתמש ב-28 מיליארד כוסות קפה חד פעמיות אשר משקלן קרוב ל-450 טון של נייר, המחקר מגלה גם ש-42% מהאמריקאים חושבים שכוס קפה חד פעמית מתפרקת בטבע יותר מהר מאשר נייר עיתון, הנתון האמיתי הוא שבעוד נייר עיתון מתפרק תוך שבועיים, לכוס קפה חד פעמית לוקח 20 שנה כדי להעלם.

כאשר נשאלו ציבור שותי הקפה האם הם היו מוכנים לשלם יותר כסף עבור כוס קפה ידידותית יותר לסביבה, ענו 30% מהם בחיוב.

פה אצלינו במערכת וואלה! קפה מודעים לכך שהטכנולוגיה לייצור כוסות ידידויות לסביבה כבר הגיעה אלינו, כמו למשל כוסות הגשה לגלידה שעשויות מקנה סוכר ולא מזהמות את כדור הארץ, כל מה שנותר הוא שרשתות בתי הקפה הגדולות יחרטו על דגלן לא רק הגשת קפה אורגני, אלא גם שימוש בכוסות מעין אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully