וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נזף בביידן, שלא מפסיק להביך אותו

טלי גולדשטין

24.9.2008 / 9:59

לשונו החדה של המועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן הנשיא מסבכת אותו. אובמה נאלץ לעשות בקרת נזקים אחרי שזה סתר אותו בראיון

הסנאטור ג'ו ביידן, אותו בחר המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, כמועמד לתפקיד סגן הנשיא במידה וייבחר, ידוע במזגו הסוער ובלשונו החדה כתער. תכונה זו נלקחה בחשבון שנשקלו המועמדים לתפקיד סגן הנשיא ונחשבה ליתרון, במיוחד על רקע תקיפותיו השנונות נגד המחנה היריב ומועמדו ג'ון מקיין. עם זאת, נראה כי אובמה לא תמיד רואה עין בעין עם ביידן משולח הרסן. אתמול (שלישי) נאלץ אובמה לנזוף בביידן על כך שסתר את השקפתו בנוגע לסוגיית המשבר הכלכלי בארה"ב.

ביידן, הסנאטור מדלוור, הכריז בשבוע שעבר כי הממשל האמריקאי לא היה צריך לחלץ את ענקית הביטוח AIG על ידי הזרמה של 85 מיליארד דולר לחברה הקורסת. אובמה, לעומת זאת, אמר כי לממשלה לא היתה ברירה אלא לנהוג כפי שנהגה ואף מתח ביקורת נגד מקיין שהתנגד להצלת AIG.

אתמול, אובמה נאלץ להתמודד עם ההשלכות של לשונו הפזיזה של ביידן, לאחר שהלה גינה את התנגדותו של מקיין לתוכנית החילוץ, אך מיד לאחר מכן, חזר בו ולמעשה הביע דעה דומה לזו של מקיין. "אני חושב שביידן היה צריך לחכות קמעה לפני שאמר את דעתו", אמר אובמה בראיון לרשת NBC.

מסתבר שזוהי לא פליטת הפה המביכה היחידה של ביידן שהגיעה לכותרות באחרונה. בראיון לרשת CBS ביום שני, קרא ביידן לאחד מתשדירי הבחירות של קמפיין אובמה "נוראי" על כך ששמה ללעג את חוסר יכולתו של מקיין להתמודד עם חידושי הטכנולוגיה ולשלוח דואר אלקטרוני. לאחר מכן, חזר בו ביידן ואמר כי התשדיר היה "בסדר גמור".

באותו ראיון, אמר ביידן כי מקיין אינו מציג כישורי מנהיגות בנוגע למשבר הכלכלי ומדבר במקום זאת על תאוות הבצע הפושטת בוול סטריט ונושאים אחרים שאינם קשורים לפתרון מעשי. ביידן ניסה להיעזר בדפי ההיסטוריה על מנת להוכיח את טענתו, אך כנראה שהוא החמיץ את השיעור המסוים באותו יום בכיתה. "כשהבורסות התרסקו ב-1929, פרנקלין רוזוולט נשא נאום לאומה, במהלכו דיבר על דברים אחרים מלבד נסיכי תאוות הבצע", אמר ביידן למנחה קייטי קוריק. כשהבורסות קרסו בוול סטריט באותה שנה – פרנקלין רוזוולט עדיין לא כיהן בכלל כנשיא, אלא הרברט הובר. יעברו שלוש שנים לפני שזה יקרה. כמו כן, שידורי הטלוויזיה היו עוד בחיתוליהם ולא היו עדיין נאומים לאומה.

עם זאת, אובמה עדיין מגן על בחירתו בביידן לעומת בסנאטורית הילרי קלינטון. "אני מעריץ גדול של הסנאטורית קלינטון", אמר אובמה לרשת NBC. "ג'ו ביידן הוא עובד ציבור יוצא מן הכלל ואני גאה על הבחירה שעשיתי", הוסיף.

המפלגה הרפובליקנית פרסמה רשימה של האמירות המפוקפקות שאמר ביידן בזמן האחרון. "הערותיו המוזרות של ביידן מדגישות את חוסר ההחלטיות והמנהיגות שמייצג הצוות הדמוקרטי", אמר דובר הוועידה הרפובליקנית הלאומית דני דיאז. "חוסר הניסיון של אובמה משתקף בבלבול של השואף להיות סגנו העתידי", הוסיף.

דיוויד ווייד, דוברו של ביידן, מיהר להגיב על הביקורת ואמר כי חוסר החלטיות ניכרת אך ורק מצדו של מקיין, שלפתע פתאום קורא לרגולציה קפדנית יותר בוול סטריט, לאחר ששנים תמך בהסרת הפיקוח. "חוסר ההסכמה היחידי הוא בין ג'ון מקיין לג'ון מקיין", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully