וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: המו"מ הישראלי-סורי יתחדש בקרוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.9.2008 / 22:19

שר החוץ הטורקי אמר בעצרת האו"ם כי "שתי המדינות מעוניינות לחדש את המגעים ביניהן". לדבריו, "טורקיה תמשיך לשמש כמשקיפה בשיחות"

שר החוץ הטורקי עלי באבג'אן צופה כי המגעים בין ישראל לסוריה יתחדשו בקרוב. במהלך עצרת האו"ם השנתית בניו יורק אמר השר כי "ייתכן והסבב החמישי של המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה בתיווך טורקיה יתחדש בקרוב. שתי המדינות מעוניינות לחדש את המגעים ביניהן".

"טורקיה תמשיך לשמש כמשקיפה בשיחות בין ישראל לסוריה כשהן יחודשו", אמר השר. הוא הוסיף כי על מדינות נוספות להצטרף לטורקיה בתיווך בין שתי המדינות "כשהמגעים יהפכו ישירים". לדבריו, המגעים בין ישראל לסוריה עשויים להשפיע על נושאים חשובים אחרים במזרח התיכון, בהם הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

מוקדם יותר אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי "המשא ומתן בין ישראל לסוריה בתיווך טורקי הם בבחינת שיחות הכנה למגעים ישירים, אולם הם זקוקים לזמן ולמאמץ נוספים לפני שיהפכו לישירים". לדברי אסד, המגעים העקיפים מתמקדים בהגדרת העקרונות שעליהם יתבסס המשא ומתן הישיר.

הסבב החמישי של המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה היה אמור להיפתח החודש אולם בשל התפטרותו של חבר צוות המשא ומתן הישראלי, ד"ר יורם טורבוביץ', נדחה סבב השיחות ולא נקבע לו מועד חדש. שר החוץ הסורי וואליד מועלם אישר השבוע כי הסבב נדחה "לבקשת הישראלים", וציין כי "כשישראל תהיה מוכנה לחדשו, נהיה מוכנים גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully