וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד מונק וקייט מוס עומדים למכירה

טלי גולדשטין

23.9.2008 / 22:21

ציור "הערפד" של האמן הנורווגי צפוי להימכר ב-35 מיליון דולר. לעומתו, דיוקן עצמי המצויר באודם של הדוגמנית צפוי להימכר ב-40 אלף פאונד

ציור של האמן הנורווגי אדוארד מונק יעמוד למכירה פומבית וצפוי להימכר במחיר של 19 מיליון לירות שטרלינג (35 מיליון דולר). לפי דיווח ה"אינדיפנדנט" הבריטי, היצירה ששמה "אהבה וכאב" מ-1894, הידועה יותר בשמה החלופי "הערפד", תעמוד למכירה בבית המכירות סותבי'ס שבניו יורק.

בציור, שיש המאמינים שההשראה לו נשאבה מביקוריו של מונק בבתי בושת, נראית אישה שלה שיער אדמוני ארוך נושקת לגבר על צווארו בעוד השניים מתחבקים. אחרים סבורים כי הציור משקף את הסקרנות שהביע מונק במוות. עם זאת, האמן עצמו טען כי מה שנראה בציור הוא "אישה נושקת לגבר בצווארו" ותו לא.

הציור עורר סערה בעולם האמנות כשהוצג בברלין בשלהי המאה ה-19. עשורים לאחר מכן, קבע המשטר הנאצי כי הציור הוא דוגמה ל"אמנות מנוונת". הציור היה בבעלות אדם פרטי עד 1934. הוא יוצג בלונדון בתערוכה שתימשך מה-7-3 באוקטובר לפני שיעמוד למכירה בניו יורק ב-3 בנובמבר.

"הערפד" צויר חודשים ספורים לפני שצייר מונק את יצירתו המפורסמת ביותר "הצעקה". הוא חלק מסדרה של 20 יצירות, שכללה שלושה ציורים נוספים באותו סגנון. את הציור רכש ג'ון אנקר, אספן אדוק של מונק, ב-1903. אספן פרטי אחר רכש אותו ב-1934 ולאחר מכן הוא הושאל למוזיאון מטרופוליטן לאמנות בניו יורק.

ליטוגרפיה המבוססת על אחד מציורי הערפדים של מונק צפויה להימכר ב-400 אלף לירות שטרלינג כשתעמוד למכירה פומבית בסותבי'ס בלונדון ב-2 באוקטובר.

בתוך כך, ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום כי בשבת, ציור שציירה הדוגמנית קייט מוס יעמוד בפעם הראשונה למכירה בבית המכירות "ליון אנד טורנבול" בלונדון. 'Who needs blood when you've got lipstick?' – דיוקן עצמי שציירה מוס ב-2005-2006 בעזרת אודם ועליו סימנים של שפתי מוס המשוחות באודם וכתמי דם של חברה לשעבר הזמר פיט דוהרטי. הציור צפוי להימכר ב-40 אלף לירות שטרלינג .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully