וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד ב-2.5% ל-106.61 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

23.9.2008 / 22:58

לראשונה זה שבוע השתנה כיוון המסחר של הזהב השחור בבורסת ניו יורק. אתמול זינק הנפט ב-16% - השיעור הגבוה ביותר אי פעם

מחירי הסחורות רשמו ירידות, ומחיר הנפט - אשר רשם אתמול את הזינוק היומי החד מעולם - ירד לראשונה זה שבוע, על רקע חששות כי לא יהיה די בתוכנית החילוץ של הממשל האמריקאי למגזר הפיננסים כדי למנוע מכלכלת ארה"ב לשקוע במיתון. התחזקות הדולר תרמה אף היא לירידת מחירי הנפט והזהב.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 106.61 דולר לחבית, ירידה של 2.5% או 2.76 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר החוזים לאוקטובר, שהוחלפו היום על ידי החוזים לנובמבר בתור החוזים הקובעים, זינק אמש בקרוב ל-16% - הקפיצה היומית החדה מעולם - ונסגר במחיר של 120.92 דולר לחבית. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר נסק מחירים לרמה של 130 דולר לחבית.

מחיר הנפט נסק בחודש יולי לשיא של 147.27 דולר לחבית, אולם נפל בשבוע שעבר לרמה של כ-91 דולר לחבית על רקע חששות כי נסיקת מחירי האנרגיה וההאטה בכלכלה העולמית עלולות לגרום לנפילה בביקוש.

"אחרי כל, נראה שתוכנית החילוץ בסך 700 מיליארד דולר לא צפויה לתמוך בביקוש משום שהצרכנים עדיין יפגעו עקב התייקרות המחירים", העריך נשיא חברת קמרון האנובר, פיטר בוטל, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אתמול היה לחץ, ללא ספק, אבל זה לא מתרחש בחוזים לנובמבר, אשר יהיו החוזים הקובעים למשך עוד חודש".

"הזינוק במחיר הנפט ביום שני מדגיש את הסדר העולמי החדש של סוחרי תנודתיות פראית שעמם אנחנו נדרשים להתמודד", אמר עורך אתר KerrAlert.com, קווין קר, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "הרעיון כי מחיר הנפט יחזור לרמה של 40 דולר התרסק. אנו בעידן חדש שבו הסחורות הפכו למקלט של המשקיעים".

הירידה במחיר הנפט ובמחירי סחורות אחרות היום נרשמה גם לאחר שהדולר התחזק מול היורו, לראשונה זה חמישה ימים. מחירי הסחורות זינקו אתמול לאחר שהמטבע האמריקאי רשם מול היורו את הנפילה היומית החדה ביותר מאז ינואר 2001. הדולר מתחזק כעת ב-0.4% מול היורו לשער של 1.4716 דולר ליורו לאחר שאתמול צנח מול המטבע האירופי ב-2.1% ונפל לרמה של 1.4866 דולר ליורו - שפל של חודש מול המטבע האירופי.

החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 891.2 דולר לאונקייה, ירידה של 2% או 17.8 דולר. זאת לאחר זינוק של יותר מ-44 דולר לאונקייה שרשמו אתמול. מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, המקיף 19 סחורות, ירד היום ב-1.2% לאחר זינוק של כמעט 4% אתמול.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully