וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ממשל בוש אשם במשבר הכלכלי"

טלי גולדשטין

23.9.2008 / 21:43

בעודו מתכונן לנאום שיישא הלילה בעצרת האו"ם, אמר נשיא אירן כי העלויות הביטחוניות מכבידות על כלכלת ארה"ב ולפיכך כל העולם סובל

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד האשים היום (שלישי) את ארצות הברית במשבר הכלכלי העולמי. בדברים שאמר לכתבי עיתונות לפני נאומו המתוכנן בעצרת הכללית של האו"ם, הפנה אחמדינג'ד אצבע מאשימה כלפי הצבא האמריקאי ואמר כי המעורבות שלו במדינות ברחבי העולם קשורה לקריסת שוקי ההון העולמיים.

אחמדינג'ד אמר גם כי את הקמפיין שמנהל המערב נגד תוכנית הגרעין של אירן יזם ממשל בוש ו"שתיים מבעלות בריתו באירופה". "ממשלת ארצות הברית עשתה שורה של טעויות בעשורים האחרונים", אמר בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". "שנים של מעורבות צבאית במדינות שונות הכבידה על הכלכלה האמריקאית, לדוגמה המלחמה בעירק. עלויות גבוהות אלו השפיעו לרעה על הכלכלה. כלכלת העולם אינה יכולה לשאת בהשלכות הגירעון התקציבי והלחצים שמגיעים מהשווקים בארה"ב", הוסיף.

בראיון נפרד, אמר אחמדינג'ד כי אינו מעוניין בעימות עם ארה"ב. למרות הסנקציות של האו"ם נגד אירן, טען הנשיא האירני שהקמפיין נגד מדינתו כולל "שלוש או ארבע מדינות בהובלת ארה"ב ושתיים מידידותיה האירופיות".

אחמדינג'ד ינאם בעצרת האו"ם בשעה 23:00 (שעון ישראל), שעות ספורות אחרי שהנשיא בוש נשא את נאומו השמיני והאחרון במהלך כהונתו בפני העצרת. בנאומו אמר בוש כי "סוריה ואירן ממשיכות לתמוך ולממן טרור, אולם השפעתן הולכת ונחלשת והן נעשות מבודדות יותר ויותר". לדבריו, על האו"ם לאכוף סנקציות נוספות על אירן וצפון קוריאה ולמנוע את המשך פיתוח תכנית הגרעין שבשטחן.

במהלך נאום בוש, ישב אחמדינג'ד בכיסאו, חייך ונופף לאנשים באולם. ברגע מסוים במהלך הנאום בן 22 הדקות, הסתובב אחמדינג'ד למישהו שישב לצדו ורמז לו שהוא משועמם על ידי הפניית אגודלו כלפי מטה.

אתמול נאספו אלפים מול בניין האו"ם במנהטן על מנת למחות על הגעתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לעצרת השנתית ה-63 במספר של האו"ם. פעילים מארגונים אמריקאים יהודיים שונים הצטרפו להפגנה. נשיא המדינה שמעון פרס צפוי לשאת את נאומו גם הלילה, אחרי נאומו של אחמדינג'ד. לפי הדיווחים, הוא אינו מתכוון לעזוב את אולם העצרת במהלך נאום נשיא אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully