וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG תציג בשבוע הבא תוכנית למכירת נכסים

23.9.2008 / 20:11

החברה צריכה למכור נכסים כדי להחזיר לממשל 85 מיליארד ד' שהלווה לה. המניה מוסיפה 7% בוול סטריט

ענקית הביטוח AIG צפויה להציג כבר בשבוע הבא רשימה של נכסים שהיא מייעדת למכירה, במסגרת פיצול החברה המיועד להחזר הלוואת החירום שקיבלה מהממשל. AIG, שהיתה חברת הביטוח הגדולה בעולם, צריכה לגייס כסף במהירות כדי להחזיר 85 מיליארד דולר שקיבלה כהלוואה מהבנק הפדרלי. ההלוואה ניתנה לה במטרה למנוע ממנה פשיטת רגל, כתוצאה מהפסדי ענק שהסבו לה השקעות בניירות ערך מגובי משכנתאות.

"אנחנו מתכוונים להתחיל לשווק נכסים, ששווים הרבה מאוד כסף אבל ניתנים לחלוקה למקטעים קטנים יחסית", אומר המנהל החדש של החברה, שמונה לתפקיד בשבוע שעבר, אדוארד לידי. "אני מקווה שבתוך 7-10 ימים נצא עם תוכנית המפרטת את כל הנכסים של AIG המיועדים למכירה, ואולי אפילו נבצע כמה עסקאות עד אז".

לידי הוסיף כי הוא מקווה ש-AIG תוכל לשלם את חובה לבנק הפדרלי האמריקאי "מוקדם ככל האפשר". אם ההלוואה לא תוחזר, לממשלת ארה"ב שמורה הזכות ליטול לעצמה נתח של כמעט 80% מהחברה.

לידי לא נקב בשמות המחלקות של החברה שיעמדו למכירה, אך אמר כי ברור שלאחר ביצוע העסקאות AIG תהיה חברה קטנה יותר, שתתמקד בעיסוקים המסורתיים והחזקים ביותר שלה – ביטוח רכוש ועסקים בינלאומיים, בעיקר באסיה. "החברה תיראה במידה רבה כמו שנראתה בשנות ה-90, עם פחות הסתמכות על שירותים פיננסיים", אמר.

בשבוע שעבר הלאימה ממשלת ארה"ב את AIG עקב קשיי נזילות קשים של החברה. בממשל האמריקאי חששו כי נפילת החברה תגרום להתמוטטות השווקים הפיננסיים. במסחר בוול סטריט היום עולה מניית החברה ב-7% בעקבות דבריו המעודדים של לידי.

  • עוד באותו נושא:
  • aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully