וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "לא נגיע להסכם עם הפלסטינים השנה"

פנחס וולף

23.9.2008 / 20:01

נשיא המדינה אמר לעיתונאים לפני נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, כי למרות הצהרת אנאפוליס, הסכם יהיה אפשרי רק בשנה הבאה

נשיא המדינה שמעון פרס דיבר היום (שלישי) עם עיתונאים מחוץ למליאת העצרת הכללית של האו"ם, שם הוא צפוי לשאת הלילה נאום. לטענת פרס, אמנם היתה התקדמות במגעים עם הפלסטינים, אך הם עוכבו בשל אי הוודאות הפוליטית בישראל. לדבריו, "למרות ההבטחות, אין סיכוי שהצדדים יגיעו להסכם השנה, אלא רק בשנה הבאה".

"קיווינו לסיים את המו"מ עד סוף השנה הנוכחית, אך ככל הנראה זה כבר לא יקרה", אמר פרס, כשנשאל האם ההצהרה המשותפת באנאפוליס תניב הסכם עד לסוף השנה. "אני מאמין שיש התקדמות משמעותית וכי יש סיכוי טוב מאוד להגיע להסכם במהלך השנה הבאה".

העצרת נפתחה בנאומים של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי שאמר כי "אירופה לא תהיה מוכנה לסבול הימצאות נשק גרעיני בידי אירן." במשך כל הנאומים ישב באולם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, הצפוי לשאת נאום במליאה הערב.

בפתח העצרת אמר פרס כי "אסור לעולם לשבת בחיבוק ידיים שעה שאירן מייצרת פצצה גרעינית. אם העולם לא יתעורר ויעצור בזמן את ייצור הפצצה הגרעינית באירן – עתיד העולם בסכנה." הנהלת האו"ם הושיבה השנה את המשלחת הישראלית בצמוד למשלחת הלבנונית, כך שנשיא לבנון, מישל סולימן ונשיא ישראל ישבו זה מאחורי זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully