וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זחאלקה יפליג בספינת המחאה לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.9.2008 / 19:06

לאחר הצלחת המשט הקודם, ייצאו מחר פעילי זכויות אדם מקפריסין לרצועה במחאה על המצור הימי. "לשבור את המצור הנפשע"

פעילי זכויות האדם ששברו את המצור הימי על רצועת עזה לפני כחודש, ינסו לעשות זאת שנית מחר (רביעי), והפעם עם תגבור של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (בל"ד), זוכת פרס נובל לשלום, רופאים וציוד רפואי. פרופסור ג'ף הלפר, הישראלי היחיד שהיה על סיפון הספינה הקודמת, נעצר מיד עם שובו לישראל.

גרטה ברלין, דוברת תנועת "לשחרר את עזה" האמריקאית, סיפרה כי 20 עד 22 פעילים ושלושה או ארבעה רופאים ממדינות שונות צפויים להפליג מקפריסין לעזה. על הסיפון הם יישאו עמם ציוד רפואי והומניטרי. "אנחנו חוזרים שוב לעזה כדי להמשיך בפרויקט שהתחלנו, וכדי לשמור על נתיב ימי פתוח לעזה", אמרה ברלין.

"מיליון וחצי פלסטינים חיים בתוך כלא גדול ויש לשבור את קשר השתיקה בנוגע למצב הזה", הסביר ח"כ זחאלקה, שאמר כי מטרת השיט היא פריצת המצור עד לפתיחת קו ימי אל רצועת עזה. "זכותנו לפעול במישור המקומי והבינלאומי כדי לשבור את המצור הנפשע המוטל על רצועת עזה".

בקרוב: ספינה ערבית

לפני כחודש הגיעו 44 פעילי זכויות אדם לעזה בשתי ספינות, ללא אישור ישראל. בין הפעילים היתה גם לורן בות', גיסתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. עשרה פעילים נותרו ברצועה, בהם בות', שלא היתה מסוגלת לעזוב במשך כמעט חודש.

אורחת הכבוד במסע הצפוי תהיה מייריד קוריגן-מגווייר, שזכתה בפרס נובל לשלום ב-1976 עבור מאמציה להבאת שלום לצפון אירלנד. המסע לקפריסין, המרוחקת 230 קילומטרים מצפון עזה, צפוי לארוך כ-30 שעות.

בתקופה הקרובה צפויה להגיע גם ספינה ערבית לרצועת עזה בקריאה לשבור את המצור על עזה. יו"ר הוועדה העממית לשבירת המצור על עזה, חבר הפרלמנט ג'מאל חודרי, אמר לפני כשבוע כי הספינה צפויה לצאת מתימן וזאת "לאחר ההצלחה שנרשמה בעקבות הגעת שתי הספינות האירופאיות בחודש אוגוסט". טרם נקבע מועד להגעת הספינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully