וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הרוח

נורית אסיאג

25.9.2008 / 12:00

ריטריט בריאות לשנה החדשה, סדנאות מדיטציה בשתיקה ופסטיבל הדיג'רידו - האירועים הבולטים של השבוע

החטא ועונשו

ימים נוראים? אז זהו, שלא בהכרח. הימים האלה שבין ראש השנה ליום כיפור לא חייבים להיות ממש נוראים. יש שיאמרו שזה זמן מצוין להכין את הגוף ואת הנפש לשנה החדשה וזה דווקא טוב, לא? זהר צמח וילסון וד"ר פנינה בר סלע רקחו ריטריט בריאות והתחדשות המושתת על שיטת הריפוי של ד"ר אן ויגמור, שייערך במרכז ההתחדשות באמירים.

התוכנית המלאה הכוללת שישה ימים (אפשר להצטרף רק ליומיים-שלושה) מציעה לכם מזון מנקה, צומות מיצים ו/או חוקנים למעוניינים, שיעורי יוגה עם תמר עדי מצ'אנדרה יוגה, מדיטציה עם וילסון ובר-סלע, טיולים באזור (כולל ביקור בקברי צדיקים), הרצאות על תזונה (מרצה רחל אנטמן) ועל יחסיה עם הגוף ועם הנפש וגם סדנאות להכנת אוכל. מחיר הריטריט כולל לינה וארוחות.

ריטריט בריאות והתחדשות. ימים ה'-ג', בין התאריכים 2-7 באוקטובר. עלות: 2,360-2,950 ש' לתוכנית המלאה.

מדיטיישן דוניישן

מתוודים, שותקים, חוגגים. מדיטיישן דוניישן הן סדנאות מדיטציה הפועלות במרכז אומ כבר כשנה והפעם התחברה הסדנה ליום כיפור ויצרה שלושה ימים של בדיקה עצמית, חפירה עצמית ושחרור.

הסדנה תיפתח במפגש "אשמנו בגדנו", שיתחיל לאחר הארוחה המפסקת ובו יתרחש תהליך מצחיק אך עמוק של התוודות על חטאים (בזוגות, בשלשות וכו'). השיחות יימשכו לתוך הלילה ויעזרו לצמים להעביר את הזמן. למחרת אחר הצהריים (עם תום הצום ולאחר הארוחה) תתחיל סדנה בשתיקה שתימשך 24 שעות. הערב השלישי כבר יעבור לפסים של חגיגה ולאחר קבלת שבת תוכלו לשתף ולהקשיב, וכמובן להצטרף למדיטציית אומ, מדיטציה אקטיבית הנמשכת שעתיים וחצי ומטלטלת את הנפש.

הסדנה כשמה כן היא, ניתנת בתרומה, וכדבריו של רפיק "זו הדרך שלנו להחזיר לקהילה". כל משתתף מוזמן לשלם כראות עיניו (נוסף על דמי הרישום). הסדנה כוללת לינה באוהל משותף וארוחות, אך קחו בחשבון שבמהלך יום כיפור לא יוגש מזון ולכן אם אתם לא מתכננים לצום יש להצטייד בהתאם. אגב, זוהר צמח וילסון יתארח גם כאן וירצה על הצום מנקודת מבט רוחנית-פיזיולוגית-יוגית.

מדיטיישן בדוניישן. ימים ד'-שבת, בין התאריכים 8-11 באוקטובר, מרכז אומ. חובה להירשם מראש דרך אתר המרכז. עלות השתתפות: 50 ש'. דמי רישום: סדנה - תשלום בתרומה.

במשיכת מכחול

כשבוע לפני ריטריט הדוניישן יתארח בבית אורן מרחב יוצר, שהוא "התכנסות להרחבת היצירה" ובמלים אחרות - פסטיבל/כנס אמנות שכולל שלושה ימים של יצירה במגוון תחומים. ניסיון, אגב, ממש לא הכרחי, רק אהבה לאמנות. כמה סדנאות יפעלו במקביל ויספקו לכם הזדמנות להתנסות וליצור: צבעי מים עם רועי מרדכי, גירי פסטל עם מנחם חליף, ציור סיני ויפני עם גיא רוזנר, קרמיקה עם עפרה ברנשטיין, רישום מודל עירום עם איריס סמרה, פיסול סביבתי עם רפי בונה ויצירה בזכוכית עם דרור חפר. האירוע יכלול גם הקרנת סרטי אמנות, הרצאות ותערוכה שתציג עבודות של המנחים.

כל החומרים כלולים במחיר הכניסה, כך שלא תצטרכו להיסחב מהבית עם מיני מכחולים, צבעים או דפים, ואם אתם ממש בקטע של פינוק, אפילו תוכלו ללון במלון בבית אורן (בתשלום נוסף), כך שאפילו לא תצטרכו להיסחב עם האוהל והשק שינה. במקום יפעלו גם מסעדה שתציע ארוחות צמחוניות וצ'אי שופ.

מרחב יוצר. ימים ה'-שבת, בין התאריכים 2-4 באוקטובר בבית אורן. יש להירשם מראש לסדנאות (מספר המקומות מוגבל) בטל': 8307444- 04. עלות: 650 ש' לכל הפסטיבל, 230 ש' ליום, 120 ש' לסדנה.

בנשימה מעגלית

הדיג'רידו (בקיצור ובחיבה - הדיג') הוא כלי נגינה אבוריג'יני אוסטרלי קדום, שאמנם מנגן רק תו אחד, אבל מאפשר וירטואוזיות מוזיקלית. הנגינה בו דורשת נשימה מעגלית ולכן השפעתו נחשבת מרפאת, ויותר מזה - מחקר הראה שהנגינה בדיג' מפחיתה נחירות ועוזרת בפתרונן של כל מיני בעיות שינה (כנראה בשל חיזוק שרירים המשתתפים בתהליך הנשימה ומשפיעים בשל כך גם על איכות השינה).

אז את כל זה סיפרנו לכם כדי להזכיר שגם השנה מתקיים פסטיבל הדיג', שוב בקיבוץ חורשים הסמוך לכפר סבא, כך שלא צריך להרחיק כדי לקחת בו חלק. התפריט הפסטיבלי כולל יומיים של הופעות עם אורחים מהארץ (כמו ההרכב האתנו-אלקטרוני סאביה) ומחו"ל (למשל נגן הדיג' האוסטרלי Si) וגם סדנאות כגון דיג' למתחילים עם יורם סיוון ודיג' למתקדמים עם Si (בתשלום נוסף ובהרשמה מראש), אוברטונים עם דירק קונש, תיפוף על גוף עם מיטל עובד. ההיצע כולל גם סדנאות באוריינטציה טיפולית-רוחנית, כגון דיג'ריברסינג וריפוי בדיג'. לילדים מתחם משלהם עם הופעות והפעלות. הלינה בקמפינג, יש דוכנים לאוכל ולשתייה וגם שוק אמנויות וכלי נגינה ואפילו בריכת שחייה תעמוד לרשותכם.

פסטיבל הדיג'רידו. ימים ו'-שבת, בין התאריכים 10-11 באוקטובר, קיבוץ חורשים. עלות: 230 ש' למבוגר, 90 ש' לבני 12-5, כניסה חופשית עד גיל חמש (פירוט המחירים לשבת באתר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully