וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "אובמה לא יפתור המשבר הכלכלי"

23.9.2008 / 17:55

ברק אובמה וג'ון מקיין ניצלו בשבוע האחרון את המשבר הכלכלי הפוקד את וול סטריט, כדי לנסות ולהוכיח את כישורי המנהיגות שלהם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

המועמדים לנשיאות ארצות הברית דנו אתמול (שני) כיצד ממשלותיהן העתידיות יסייעו לרפא את המשבר המחריף בכלכלה האמריקאית. ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי, הציע פרטים חדשים לגבי הדרך שלו לנהל את המשבר, בעוד יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין הרחיב לגבי הרפורמות שהוא מציע והאשים את אובמה בכך שאינו מראה כישורי הנהגה בעתות משבר.

מקיין תומך בתוכנית אותה הציע בשבוע שעבר, במסגרתה הוא קורא להקמת פאנל מיוחד עצמאי שייפקח על ניהול חילוץ וול סטריט – תוכנית שעלותה נאמדת בטריליון דולר. לדבריו, השארת תוכנית החילוץ בידיו של שר האוצר הנרי פולסון, מותירה יותר מדי כוח ועוצמה בידיו של אדם אחד. "אני מודאג מאד מהתוכנית שמעניקה כוח חסר תקדים להוציא טריליון דולר ללא כל נתינת דין וחשבון בידי אדם אחד", אמר מקיין בנאום שנשא בעיר סקרנטון, פנסילבניה. "בהיסטוריה של המדינה שלנו, מעולם לא ניתנו כל כך הרבה כוח וכסף לאדם אחד, אדם אותו אני מכבד ומעריץ מאד, שר האוצר פולסון. החלטה זו גורמת לי להרגיש לא בנוח. אני דנים פה בטריליון דולר מכספי משלמי המסים", הוסיף.

בסוף השבוע שעבר, החריף המשבר הכלכלי הפוקד את ארה"ב בשנה האחרונה, שהחל במקור במגזר הדיור אך מתפשט גם למגזרים נוספים. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס פשט את הרגל, יריבו מריל לינץ' נמכר ל"בנק אוף אמריקה" וממשלת ארה"ב הלאימה את ענקי המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק והבורסות בכל רחבי העולם רשמו ירידות חדות בעקבות המתרחש בוול סטריט.

ממשל בוש ביקש מהקונגרס אישור להזרים 700 מיליארד דולר לשוקי ההון על מנת להרגיע את עצבנות המשקיעים. המהלך אמור לייצב את מאזני החברות שכוללות בתיק ההשקעות שלהן ניירות ערך מסוכנים, הקשורים לשוק הדיור.

מקיין קרא להקמת ועדה על מפלגתית שתעזור לאנשים שעומדים לאבד את בתיהם ותגן על שוקי ההון. הוא מתח ביקורת על אובמה ואמר כי הוא אינו מציע שום תוכנית משלו לפתירת המשבר. אובמה אמר כי אינו מציע תוכנית מאחר שאינו רוצה להביא לסכסוכים בין מפלגתיים שיהוו מכשול בדרך לפתור את המשבר. עם זאת, אובמה כן תומך בצמצום ההשפעה של קבוצות שתדלנות בוושינגטון והפיכת מדיניות הממשלה לשקופה ופתוחה יותר כדי להביא לקץ השחיתות.

"אנו עומדים בפני אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר שידעה המדינה מאז השפל הגדול", אמר אובמה. "כתוצאה מכך, המשרות שלכם, החסכונות שלכם והביטחון הכלכלי שלכם בסכנה. השבוע, עלינו לעבוד במהירות על מנת לפתור את המשבר ולמנוע אסון כלכלי רחב יותר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully