וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: אם התוכנית לא תאושר - הנזק יהיה כבד

23.9.2008 / 17:49

נגיד הבנק המרכזי האמריקאי לחברי הקונגרס: השווקים עדיין נתונים בלחץ בלתי רגיל. דרושה פעולה דחופה

נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, בן ברננקי, אמר היום לקונגרס כי השווקים הפיננסיים נמצאים תחת לחץ כבד ודחק בחבריו לאשר את תוכנית החילוץ שיזם הממשל לייצוב מגזר הפיננסים בארה"ב. לדבריו, אין מנוס מלנקוט פעולה ולקנות ניירות ערך מגובי משכנתאות בשווי של מאות מיליארדי דולרים.

"למרות מאמצי הבנק המרכזי, האוצר וגורמים נוספים, השווקים הפיננסיים הגלובליים נתונים עדיין תחת לחץ בלתי רגיל", אמר ברננקי. "פעולה של הקונגרס נחוצה בדחיפות מיוחדת כדי לייצב את המצב ולמנוע תוצאות שעלולות להיות מאוד רציניות עבור השווקים הפיננסיים והכלכלה שלנו".

דבריו של ברננקי נאמרו כמה ימים לאחר ששר האוצר הנרי פולסון הציג את תוכנית החילוץ בהיקף של 700 מיליארד דולר כדי לספוג את הנזק שגרם אשראי פגום שפגע בשווקים הפיננסיים והביא לסף פשיטת רגל מוסדות פיננסיים רבים. לדבריו, המצוקה בשווקים החריפה באחרונה ועלולה להסב נזק רציני אם לא תטופל.

"אם התנאים הפיננסיים לא ישתפרו, ההשלכות על הכלכלה עלולות להיות שליליות למדי", אמר ברננקי. לדבריו, שידוד מערכות רגולטורי הכרחי, אבל יארך יותר זמן. "כעת, ולאור ההתפתחויות המהירות, עלינו להתמודד עם המשבר בטווח המיידי.

ממשל בוש, שהביא את התוכנית לאישורו של הקונגרס כבר בסוף השבוע, קיווה כי היא תאושר כבר ביום שני, אולם בינתיים מתעכב אישורה של ההצעה בשל מחלוקת בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע להוספתם של סעיפים לתוכנית הנוגעים לסיוע למשקי בית ולווי משכנתאות העומדים בפני עיקול. שני הסעיפים העיקריים המעכבים את אישור התוכנית נוגעים להגבלת השכר בחברות הפיננסים ולשינוי חוקי פשיטת הרגל בארה"ב, באופן שיאפשר לשופטים לשנות תנאי משכנתאות לפושטי הרגל כדי למנוע עיקולי בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully