וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אין מנוס מבחירות תוך 90 יום"

23.9.2008 / 17:46

בנימין נתניהו תקף את ציפי לבני והודיע כי מפלגתו תהיה אלטרנטיבה לכישלון. החמיא לאולמרט: "ישראל חייבת לך תודה"

אלכסנדר זגוניקוב

(צילום: אלכסנדר זגוניקוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) במצודת זאב בתל אביב תקף יו"ר הליכוד בנימין נתניהו את הממשלה ואמר כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה. "הממשלה נכשלה כישלון חרוץ בכל התחומים, ולבני הודיעה שתמשיך באותה מדיניות של הממשלה הקודמת. אך צריך שינוי מהותי בדרך. צעד נדרש הוא החלפת הממשלה", אמר נתניהו.

לדברי נתניהו, "לא ייתכן שקומץ קטן של מתפקדי קדימה יחליט מי יהיה ראש ממשלה במקום מיליוני אזרחי ישראל. ההכרעה חייבת להינתן לעם ורק לעם. כל עוד אין בחירות לא תהיה יציבות שלטונית, משום שכל ממשלה שתקום תהיה מקרטעת ובלתי יציבה. זו תהיה ממשלה זמנית שכל המפלגות יהיו עסוקות בניסיון להשיג רווחים פוליטיים. הדרך היחידה היא קיום בחירות מהירות תוך 90 יום והקמת ממשלה לארבע שנים ולא לכמה חודשים".

נתניהו גם חלק מילים טובות לראש הממשלה אהוד אולמרט עם סיום תפקידו. "היו ויש בינינו חילוקי דעות משמעותיים, ועם זאת ישראל חייבת לך תודה על כמה דברים חשובים שעשית לביטחוננו הלאומי", אמר. "אנחנו איננו מצטרפים לכישלון, אנחנו אלטרנטיבה לכישלון".

ח"כ סילבן שלום נאם גם הוא בכנס ואמר כי "לבני מעדיפה את טובתה האישית על פני טובת המדינה. זו לא הפעם הראשונה. היא הוכיחה זאת גם אחרי דו"ח וינוגרד הראשון ולאחר פרסום הפרשיות על אולמרט. היא מלמלה כמה דברים אך העדיפה להמשיך בתפקיד שרת החוץ. היא מעדיפה להקים ממשלה על כרעי תרנגולת רק כדי שהיא תהיה ראש ממשלה. אני קורא לש"ס לא ללכת שבי אחרי הצהרותיה וללכת איתנו אל העם לבחירות חדשות. היא מעדיפה את הכיסא על פני האידיאולוגיה.

יו"ר הסיעה גדעון סער אמר כי "כל ההתחייבויות וההבטחות של לבני מופרות כבר ב24 השעות הראשונות של ניהול המו"מ הקואליציוני. היא אמרה שקוווי היסוד לא ייפתחו, והיום התבשרנו שהם כן. היא אמרה שלא ייפתח תקציב המדינה, והיום עוסקים במו"מ הקואליציוני גם בתקציב. זה אולי הזיגזג המהיר ביותר שאני זוכר בתולדות המו"מ הקואליציוני. איפה ההבטחות ואיפה הפוליטיקה האחרת?".

ש"ס העלתה עוד דרישות

בתוך כך, יו"ר קדימה ציפי לבני ממשיכה במאמציה להרכבת קואליציה לאחר שקיבלה על עצמה את מטלת הרכבת הממשלה. יו"ר ש"ס אלי ישי צירף היום דרישה נוספת להצטרפותה של ש"ס לקואליציה עתידית בראשות ציפי לבני, והיא סיוע ממשלתי בדיור זוגות צעירים. הדרישה מתווספת לשני תנאים קודמים שהציב ישי, והם העלאת קצבאות הילדים והסרת חלוקת ירושלים משולחן הדיונים עם הפלסטינים. בסיום הפגישה הסכימו השניים שאנשי מקצוע משני הצדדים יחליפו עמדות בנושאים הכלכליים, ואלו יהוו בסיס למו"מ בין שתי המפלגות.

מיד לאחר שנבחרה לבני לראשות המפלגה, אמר ישי כי הוא "בטוח שיו"ר קדימה החדשה בטוחה שלציבור לא חשוב הניצחון של היום, אלא העשייה של מחר". לדבריו, "הבחירות הן אמצעי ולא מטרה. אם תהיה התמודדות אמיתית עם מיליון ילדים רעבים ולא תהיה התפרקות מנכסים מדיניים, תוך דגש על ירושלים, נהיה שם. אם לא – לא נהיה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully