וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים: "עברנו לשלב הבא במאבק"

נעמה טלמור

23.9.2008 / 19:13

מאות סטודנטים משתתפים בהפגנה בת"א תחת הסיסמא "ישראל רוצה ללמוד". הסטודנטים מוחים על העלאה בשכר הלימוד

מאות סטודנטים יצאו הערב (שלישי) להפגין מחוץ לבית ההסתדרות בתל אביב תחת הכותרת "ישראל רוצה ללמוד". רן ארז, יו"ר ארגון המורים הארצי הביע תמיכה במאבק הסטודנטים ואמר בהפגנה, כי "במידה ונצטרך נדע להשפיע גם על הממשלה". הסטודנטים ממשיכים במחאתם על ההעלאה בשכר הלימוד שנאמדת בכאלף שקלים נוספים.

בעקבות ההפגנה, נחסמו לתנועה קטעים מן הרחובות ארלוזורוב, רמז וז'בוטינסקי עד לכניסה לכיכר המדינה, דבר שמונע מסטודנטים רבים להגיע למקום. הסטודנטים נשאו שליטים וקראו קריאות כגון: "גם בשדרות ובאופקים רוצים ללמוד משפטים", "ציפי תתעוררי ההשכלה הגבוהה קורסת" ו-"אין השכלה, אין מדינה".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג אמר, כי "היום עברנו לשלב הבא במאבק, השלב הזה לא מדבר רק על שכר הלימוד, אלא אי כיבוד הסכמים. מדובר במאבק בין שתי תפיסות עולם זו של משרד האוצר הטוענת כי יש להפריט גם את ההשכלה הגבוהה וזו של האקדמיה הגורסת כי חינוך זה לא מוצר ושהאוניברסיטאות לא תהיינה פרי נחלתם רק של אלו היכולים להרשותו".

בהפגנה שיתפה הקהילה האקדמית פעולה עם הסטודנטים, ובין הנואמים ניתן היה למצוא את יו"ר הסגל הבכיר, פרופ' צבי הכהן שנשא דברים. לטענת הסטודנטים, הממשלה אינה מכבדת את ההסכמים עליהם חתמה עימם, בהם הוחלט כי כל העלאה בשכר הלימוד תצא לפועל רק לאחר הידברות עימם.

הממשלה היתה אמורה לדון על ההנחה בשכר הלימוד בגובה שישה אחוזים הניתנת לסטודנטים באופן מסורתי החל משנת 2005, בנוסף לשיפוי בגובה 20% עליו החליטה וועדת וינוגרד לשכר הלימוד (2001). בישיבת ועדת החינוך של הכנסת שנערכה לפני חודש וחצי, הודיעה נציגת משרד האוצר כי אין בכוונת המשרד לאשר את ההנחה.

אישור ההנחה עומד על הפרק כבר קרוב לשלושה חודשים, ובאין החלטה, שכר הלימוד יעלה אוטומטית וההנחה תבוטל. שכר הלימוד יעמוד בשנה הבאה על 9,655 שקלים במקום שכר הלימוד הנוכחי – 8,611 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully