וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קיצר את עונשו של ואנונו

עדי שמחוביץ

23.9.2008 / 16:21

עונשו של מרגל האטום, שנכלא לאחר שהפר את תנאי שחרורו, קוצר במחצית בעקבות כפירה בהודאותיו הקודמות ולאור מצבו הבריאותי

בית המשפט המחוזי בירושלים קיצר היום (שלישי) את עונשו של מרדכי ואנונו במחצית, משישה חודשי מאסר לשלושה חודשים. המרגל ואנונו נעצר לאחר שהפר צו האוסר עליו ליצור קשר עם אזרחים זרים.

ואנונו הואשם בשנת 2005 כי הפר את צו אלוף פיקוד העורף שהוצא טרם שחרורו מהכלא בשנת 2004. העל פי הצו, על ואנונו נאסר לקיים קשרים עם אזרחים או תושבים זרים בכל דרך שהיא. כמו כן, נאסרה עליו ההשתתפות בקבוצות דיון ובצ'טים באינטרנט. על פי כתב האישום, הפר ואנונו את הצו בכך שקיים קשרים עם עיתונאים זרים ומסר להם מידע ופרטים שונים, יצר קשרים באינטרנט והשתתף בשיחות בצ'טים וניסה לעזוב את ירושלים לבית לחם ללא אישור מוקדם לכך.

בית המשפט השלום הרשיע את ואנונו ב-14 הפרות של הצו על סמך הודאתו וראיות נוספות. בערעורו, טען ואנונו באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, כי הצו אינו בהיר ואינו הולם את הנורמות הפליליות ולכן הוא בטל.

בהחלטת בית המשפט שנתנה היום, נכתב כי תוקפו של הצו נבחן בבג"ץ בשלוש עתירות שונות שהגיש ואנונו, ושלושתן נדחו. עם זאת, בית המשפט קבע כי יש לזכות את ואנונו בכמה מהאישומים מאחר שהם מבוססים על הודאתו, בה כפר. ההחלטה על קיצור חודשי המאסר שנגזרו על ואנונו, באה לאור קבלת חלק מהערעור, ולאור מצבו הבריאותי הרעוע. עם זאת, נכתב בהחלטה על מעשיו של ואננו: "מדובר בעשיית דין עצמית מתריסה, הראויה לתגובה עונשית הולמת".

מרדכי ואנונו שוחרר מהכלא באפריל 2004 לאחר ריצוי 18 שנות מאסר באשמת בגידה וריגול חמור, בעקבות פרטים שמסר לגורמים זרים על תוכנית הגרעין הישראלית. עם שחרורו הוטלו עליו צווי ההגבלה שהוציאו נגדו שר הפנים ואלוף פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully