וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ במשבר הפוליטי החמור זה עשור

23.9.2008 / 16:00

לאחר שהנשיא וסגן הנשיא התפטרו, הודיעו 11 שרים בכירים נוספים, כולל שר האוצר מנואל, על התפטרותם. הבורסה והרנד בירידה

11 שרים בכירים הודיעו היום (שלישי) על התפטרותם מממשלת דרום אפריקה, וזאת בעקבות הודעתו של הנשיא תאבו מבקי על התפטרותו ביום ראשון. מדובר במשבר הפוליטי החמור ביותר מאז נפילת משטר האפרטהייד ב-1994.

בין המתפטרים, שר האוצר טרבור מנואל, שביקש להבהיר כי יעבוד תחת הנשיא החדש, אם זה יבקש זאת ממנו, וטען כי ההתפטרות הינה סמלית. ביום חמישי צפוי הפרלמנט לבחור את סגן ראש מפלגת השלטון, הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC), קגלמה מוטלנתה, לנשיא הזמני, עד לבחירות שיתקיימו בשנה הבאה.

בעקבות ההתפטרויות נפלה הבורסה המקומית בארבע אחוזים, ומטבע הרנד איבד 2.5 אחוזים מערכו. חוסר הוודאות בנוגע ליציבות הפוליטית מעלה סימני שאלה בקרב משקיעים זרים. בעשור האחרון נהנתה המדינה מצמיחה של כ-5 אחוזים בשנה.

הנשיא מבקי התפטר על רקע הטענות למעורבות פוליטית בפרשת השחיתות בה מעורב מנהיג ה-ANC ג'ייקוב זומה. מבקי הכחיש את האישומים ואמר כי פרש עקב דרישת ה-ANC ועל מנת לשמור על אחדות המפלגה.

זומה אמר כי זו היתה אחת ההחלטות הקשות ביותר בהיסטוריה של המפלגה. הוא הבטיח לתושבי דרום אפריקה כי תקופת המעבר תעבור ללא בעיות. "זוהי אינה החלפה של מפלגת השלטון אלא שינויים בצמרת ההנהגה. המדיניות הכלכלית שלנו תישאר יציבה, מתקדמת וללא שינוי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully