וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזלזלים בתרופות, ולוקים בהתקף לב נוסף

נעמה טלמור

23.9.2008 / 12:00

מסקר של האיחוד הקרדיולוגי עולה כי 68% מהלוקים בהתקף לב חוזר לא נטלו תרופות לאחר הראשון. "ייתכן שהטיפול היה חוסך התקף נוסף"

רק 68% מהלוקים בהתקף לב שני נטלו תרופות שהומלצו להם לאחר התקף הלב הראשון, כך עולה מסקר חדש של האיגוד הקרדיולוגי שהתפרסם היום (שלישי). עוד עולה מהסקר כי טיפול באספירין הומלץ ל 99% מהחולים שהשתחררו לאחר אוטם ראשון אך רק 77% מהחולים שהגיעו עם אוטם חוזר לקחו את התרופה בפועל.

"יתכן מאוד שהקפדה על המשך הטיפול לאחר השחרור מבית החולים הייתה חוסכת התקף לב שני אצל רבים מהישראלים", אמר פרופ' בזיל לואיס, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל ומנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי "כרמל" בחיפה. לדבריו, "לצד שיפור משמעותי באמצעי הטיפול היכולים למנוע תמותה מהתקפי לב, קיימת האפשרות להפחית באופן משמעותי את הסיכון להתקף לב נוסף על ידי שימוש קבוע במספר תרופות שהוכחו כמצילות חיים. רובם המכריע של החולים מקבלים המלצות להמשך טיפול בתרופות אלו, אך חלק גדול מהם לא נטל אותן".

לטענת פרופ' דורון זגר, מזכ"ל האיגוד הקרדיולוגי ומנהל יחידת טיפול נמרץ לב במערך הקרדיולוגי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, ישנם מספר גורמים החוברים יחד ומביאים לתוצאות העגומות של התקפי לב נוספים. " הפער בין המלצות הרופאים ליישומן מתבטא במודעות לא מספקת של החולים ותחושתם המוטעית כי כאשר הם מרגישים בטוב אין עוד צורך בטיפול, כמו גם מחיר התרופות, ומודעות לא מספיקה בקרב הרופאים".

8,000 מתים בשנה

אחוז התמותה כחודש לאחר התקף לב עמד בשנת 2000 על 10.4% ואילו כיום הוא עומד על כארבעה אחוזים בלבד. "אם נזכור שמדובר בגורם תמותה מהמעלה הראשונה, נבין שחייהם של אלפי ישראלים ניצלו הודות להתקדמות שחלה בשנים האחרונות", אומרים באיגוד הקרדיולוגים "יחד עם זאת, אין מדובר בעדויות ברורות לכך ששיעור התקפי הלב נמצא בירידה כך שיש צורך חיוני להמשיך במאמצים למנוע התקפי לב, דבר שניתן להשיגו במקרים רבים על ידי הימנעות מעישון, תזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על שומני דם תקינים".

8,000 בני אדם מתים בישראל מדום לב מדי שנה. בכל שעה מגיעים לבתי החולים ברחבי הארץ בממוצע שני בני אדם, עקב אוטם חריף בשריר הלב. אך ישנם מי שכלל אינם מגיעים לבתי החולים ומתים עוד בטרם הגיעה אליהם עזרה. הסימנים המקדימים העיקריים להתקף לב הם כאב עז בחזה, המקרין לעתים קרובות לזרוע השמאלית, לצוואר, ללסת, לגב או לבטן העליונה. תלונות שכיחות נוספות הן של קוצר נשימה פתאומי, חולשה קשה, התעלפות, בחילה והקאה.

  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully