וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וסעודיה שיתפו פעולה בחיסול חרירי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.9.2008 / 10:07

עיתון סורי דיווח כי נסיך סעודי שיתף פעולה עם המודיעין הישראלי בחיסול חרירי לאחר שסרב לאפשר את חיסולו של חסן נסראללה

עוד קונספירציה סורית? העיתון הסורי "אל-ווטן" האשים את הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן בחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי ובניסיון לפגוע בחקירת האו"ם סביב ההתנקשות במטרה להעביר את האשמה ממנו אל סוריה. לדברי העיתון, בנדר בן סולטאן, בשיתוף פעולה עם המודיעין הישראלי, אחראים לחיסול חרירי בשנת 2005.

מקור לבנוני בכיר מסר לעיתון כי בן סולטאן הורה לחסל את חרירי לאחר שהאחרון לא התיר למספר פעילים קיצוניים להיכנס ללבנון במטרה להתנקש בחיי מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה. העיתון טען עוד כי משפחת המלוכה הסעודית יודעת שבן סולטאן הורה על חיסול חרירי, ולאור זאת הוא נושל מתפקידיו. כזכור, בן סולטאן כיהן בעבר כשגריר סעודיה בארצות הברית וכיום הוא משמש כיועץ לביטחון לאומי בממלכה.

המקור הלבנוני מסר כי המידע שעליו הוא מסתמך הוא מידע חשאי שהשיג ממקור בוועדת החקירה של האו"ם בנושא חיסול חרירי. יחד עם זאת, נראה כי מדובר בניסיון סורי להדוף את ההאשמות כלפי המשטר הסורי במעורבות בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר. בין סעודיה לסוריה שוררת מערכת יחסים מתוחה מאז שסעודיה האשימה את סוריה בחיסול חרירי והעבירה ביקורת על התקרבותה לאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully