וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "אי אפשר למנוע פיגועים בירושלים"

עדי שמחוביץ, ניר יהב ויהושע בריינר

23.9.2008 / 17:02

אולמרט אמר את הדברים בהתייחסו לפיגוע הדריסה בבירה אמש. לדבריו, "פיתרון אפשרי לפיגועים הוא הפרדת השכונות הערביות מהיהודיות"

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום (שלישי) בעקבות הפיגוע אמש בירושלים, כי "כל מי שמדבר בססמאות גבוהות ומנופחות על ירושלים, צריך לזכור שאין דרך פשוטה למנוע ארועים כאלו". אולמרט סיפר בראיון לקול ישראל שהוא אמר את הדברים בישיבת חוץ וביטחון בשבוע שעבר ובישיבת הממשלה.

ראש הממשלה ציין כי בבירה חיים 270 אלף ערבים, שיכולים לנוע בחופשיות בכל מקום בעיר. לדבריו, פיתרון אפשרי לפיגועים הוא הפרדת השכונות הערביות מהיהודיות. "אפשר שאדם הלך לישון ואללה ביקר אותו בחלום, ואז הוא קם בבוקר ועושה פיגוע", אמר.

ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך ביקור בקרית שמונה. הוא ציין כי בשנתיים האחרונות לא היה כל ירי באזור, וכי האזור שקט ומשגשג.

בני משפחתו של מבצע הפיגוע אמש בירושלים, קאסם אל-מוגרבי, בן 19, טענו שאין מדובר בפיגוע והאשימו את כוחות הביטחון כי רצחו אותו בדם קר. הם דורשים לפתוח בחקירה בעניין. אל-מוגרבי היה תושב שכונת אל-פארוק בג'בל מוכבר שבמזרח. הוא פצע 17 בני אדם לפני שקצין צה"ל ירה בו למוות.

בני משפחתו של מוגרבי אמרו לרשת אל-ג'זירה כי לא מדובר בפיגוע אלא בתאונת דרכים. "הוא לקח את מכוניתו של אביו ללא רשותו, מה שמעלה את ההשערה שהוא לא הצליח כלל להשתלט על הרכב", אמרו. לדבריהם, מוגרבי אינו משתייך לשום ארגון פוליטי.

הרקע למעשה - אהבה נכזבת

מחקירה ראשונית עולה שהמחבל רצה להינשא לבת דודתו, אך משזו סירבה, החליט לבצע את הפיגוע. עוד עולה כי המחבל הגיע ממשפחה אמידה במזרח העיר המזוהה עם חמאס והשתמש ברכב בבעלות המשפחה כדי לבצע את הפיגוע. מהמשטרה נמסר כי המחבל לא החזיק ברשיון נהיגה וכי הוא אינו מוכר לה. מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו הורה למנוע הקמת סוכת אבלים.

במהלך הלילה והבוקר התרבו הקולות שקראו להרוס את ביתו של המחבל. שר הביטחון אהוד ברק אמר לאחר הפיגוע כי "נדרשת פעולה מיידית במישור המשפטי, שתאפשר למערכת הביטחון הריסת בתי מחבלים בסמוך למועד הפיגוע ובכך לתרום להרתעת מחבלים פוטנציאלים". ברק אמר את הדברים בסמוך להתייעצויות בטחוניות שקיים.

גם סיעות הימין קראו להרוס את ביתו של המחבל, ואף הפנו אצבע מאשימה לעבר הצמרת המדינית בנוגע לאי- הריסת בתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים בבירה. יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל האשים את שר הביטחון אהוד ברק ואת מערכת המשפט בפיגוע הדריסה. לדבריו, "העיכוב המתמשך בהריסת בתי המחבלים מהפיגועים הקודמים, וכן שחרור המחבלים, מדי מספר חודשים, כמחוות לפלסטינים – הם אלו שהזמינו את הפיגוע".

בדומה לשלושת הפיגועים האחרונים בעיר, המחבל הדורס הינו ערבי תושב ישראל ממזרח ירושלים. המחבל הראשון ממזרח העיר היה עלא אבו דהים, תושב הכפר ג'בל מוכבר גם כן, שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב בו נרצחו שמונה בני אדם. השני היה חוסאם דוויאת מצור באהר, שדרס למוות שלושה בני אדם. מספר שבועות לאחר מכן נהג רסאן אבו טיר, תושב אום טובא, בדחפור ופצע עשרות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully