וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת ענק נגד ביקור אחמדינג'ד באו"ם

טלי גולדשטין ופנחס וולף

22.9.2008 / 22:55

אלפי מפגינים מחו מול מטה האו"ם בניו יורק נגד נאומו המתכונן של נשיא אירן. יו"ר הכנסת דליה איציק נשאה דברים תחת אבטחה כבדה

אלפי מפגינים נאספו היום (שני) מול בניין האו"ם במנהטן על מנת למחות על הגעתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לעצרת השנתית ה-63 במספר של האו"ם. פעילים מארגונים אמריקאים יהודיים שונים הצטרפו להפגנה, בה היו אמורות לנאום הסנאטורית הילרי קלינטון והמועמדת לסגנות הנשיאות שרה פיילין.

עשרות אוטובוסים הסיעו צעירים יהודים מכל רחבי ארצות הברית לרחבת האו"ם. על פי דיווח סוכנות החדשות הצרפתית, המפגינים נשאו שלטים עליהם כתוב "עצרו את אירן עכשיו", "לא לאירן גרעינית" ו"מתאחדים למען ישראל".

הסנאטורית קלינטון, שהיתה אמורה לנאום בעצרת המחאה נגד נאומו באו"ם מחר של אחמדינג'ד, ביטלה את השתתפותה לאחר ששמעה שהמארגנים הזמינו גם את פיילין. בתגובה לכך, משכו המארגנים את ההזמנה למושלת אלסקה. מטה מקיין אמר כי ההחלטה לבטל את השתתפות פיילין נבעה מלחץ של דמוקרטים שרוצים לפלג את המדינה. לדבריהם, "הסנאטור אובמה בחר בפוליטיקה על פני האינטרס הלאומי". דובר אובמה טומי וייטר אמר כי ההאשמה היא "שקר בלתי מכובד".

יו"ר הכנסת דליה איציק נשאה דברים בהפגנה. "צריך למנוע מהמשטר הקיצוני באירן, בכל דרך אפשרית, מליישם את האיומים המזעזעים שלו", אמרה. לדבריה, "אנו לא יכולים לאפשר לזוועות השואה לחזור על עצמן. לא נסבול איומים מצד משטר קיצוני מסוגו של המשטר האירני". איציק נאלצה ללבוש אפוד מגן בעת שנאמה מחשש להתנקשות בחייה. במהלך נאומה, הקיפו אותה עשרות שוטרים ואנשי ביטחון.

בהפגנה נגד אחמדינג'ד השתתפו גם חברות ארגון "קוד ורוד": נשים למען שלום הקוראות לאו"ם ולארצות הברית לנהל משא ומתן עם אירן ולעצור את המלחמה הבאה מבעוד מועד. בהפגנה נשא דברים גם חתן פרס הנובל לשלום אלי ויזל, שאמר כי יש לשפוט את אחמדינג'ד בבית המשפט הבינלאומי בהאג בגין הסטה לפשעים נגד האנושות, ולא להעניק את הכבוד של לנאום בפני עצרת האו"ם. "המסר לאחמדינג'ד הוא: לך הביתה והישאר שם. אנו לא רוצים אותך כאן", אמר ויזל. נואם נוסף היה השר לשעבר נתן שרנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully