וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי: "כל החטופים שוחררו"

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.9.2008 / 22:40

לדברי השר אבו אלריט, כל 19 החטופים שוחררו כשהם במצב טוב. קודם לכן עלה חשש כי בין החטופים גם ישראלים, אך משרד החוץ שלל הטענה

שר החוץ המצרי אחמד אבו אלריט אמר הערב (שני) כי כל 19 החטופים, בהם 15 תיירים, שנחטפו סמוך לאסואן שבדרום מצרים, שוחררו וכי הם בריאים ושלמים. הוא אמר את הדברים לפני פגישתו עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס במסגרת ועידת האו"ם בניו יורק. קודם לכן אמר שר התיירות המצרי זוהיר גרנה כי "החטופים הוברחו מחוץ לגבולות מצרים על ידי ארבעה פושעים שחטפו אותם" וכי בין החטופים נמצאו אזרחים גרמנים, איטלקים, רומנים ומצרים.

פרסום דבר החטיפה העלה מוקדם יותר חשש כבד כי בין החטופים נמצאים גם תיירים ישראלים. אך ממשרד החוץ נמסר כי אין ישראלים בין החטופים וכי הרקע לחטיפה אינו לאומני. ככל הנראה, מטרת החוטפים היתה להשיג כסף. עוד נמסר, כי החטיפה אירעה ככל הידוע לפני יומיים. לדברי בכירים במצרים, קבוצת התיירים יצאה לטיול ג'יפים במקום הקרוי עמק כרכור בדרום מערב מצרים. מקורות ביטחוניים במצרים מסרו כי החלו מגעים עם החוטפים, אולם טרם נמסרה בקשה לכופר.

המטה לוחמה בטרור הוציא בתקופה האחרונה אזהרות חמורות למטיילים הישראלים במצרים. לפי לשון ההודעה, "איומי הטרור במצרים הולכים ומחריפים, ועתה נחשף איום קונקרטי מיידי וחמור של חטיפת ישראלים בכוונה להבריחם לתוך עזה. מעורבות החיזבאללה בפעולת טרור זה מגדילה את חומרתה". במטה ללוחמה בטרור גם הזהירו כי חיזבאללה ינסה לנקום את חיסולו עימאד מורנייה ויפגע באזרחים ישראלים.

גם שר הביטחון אהוד ברק הזהיר לאחרונה מנסיעות למצרים. לדבריו, יש לקחת ברצינות את אזהרות המסע. הוא גם הוסיף כי בקרב חיזבאללה קיימת מוטיבציה גבוהה לפגוע בישראלים כנקמה על חיסולו של מורנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully