וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העימות: ברק אובמה עושה טירונות

טלי גולדשטין

22.9.2008 / 22:22

אובמה עורך חזרות מפרכות לקראת העימות הנשיאותי הראשון שייערך במיסיסיפי ביום שישי. גם המחנה הרפובליקני בלחץ

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה התחיל במחנה האימונים לקראת העימותים המתוכננים בינו לבין יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין. אובמה צפוי לעשות את דרכו לעיר טמפה שבפלורידה על מנת לבלות שלושה ימים תמימים בהכנה לראשון בין שלושת העימותים, שייערך ביום שישי הקרוב. אובמה יערוך חזרות מפרכות ב"מחנה העימותים", הכולל במה מיוחדת הזהה לבמה עליה ייערך העימות באוניברסיטת מיסיסיפי. אחד מיועציו, גרג קרייג - שגילם את המתמודד לנשיאות ג'ורג' בוש בחזרות לעימותים של ג'ון קרי ב-2004 - יגלם הפעם את מקיין מתוך ניסיון לדמות את העימותים המלאכותיים ככל האפשר לאלו האמיתיים.

ההכנות לעימות הטלוויזיוני עולות כסף רב למטות המועמדים, שכבר שברו את כל השיאים לעומת קמפיינים קודמים. מנתונים רשמיים שפורסמו בשבת עולה כי שני המחנות מוציאים בממוצע 3 מיליון דולר ביום.

הפורמט של העימותים פורסם בסוף השבוע לאחר משא ומתן שהתנהל בין שני המחנות למועצה העימותים הנשיאותית. בניגוד לפורמט החופשי באופן יחסי עליו הסכימו מקיין אובמה, המחנה הרפובליקני התעקש על שורה של הגבלות על מנת לעזור למועמדת לסגנות הנשיאות שרה פיילין בעימות שלה מול יריבה ג'ו ביידן בסנט לואיס בשבוע הבא – האתגר הגדול ביותר מולו עמדה מושלת אלסקה עד כה.

דואגים לפיילין

צוות מקיין חושש כי חוסר הניסיון של פיילין בתחום מדיניות החוץ ייחשף בעימות. הצוות הצליח להגביל את הזמן שעומד בפניה כשהיא תדון בנושאים בהם יעסוק העימות. הזמנים שיעמדו בפני ביידן, יו"ר ועדת החוץ בסנאט, יקוצרו גם כן.

למרות ששני המחנות התמקדו בימים האחרונים במשבר הכלכלי בוול סטריט, הם הקפידו להתכונן לעימותים במקביל. עימותים אלו עלולים להכריע את התוצאה בבחירות ברביעי בנובמבר. מצביעים עצמאיים רבים, המהווים 25% מציבור הבוחרים, יקבלו את ההחלטה הסופית לגבי אופן הצבעתם אחרי ביצועי המועמדים בעימותים.

ביצוע גרוע של פיילין בעימות הבודד צפוי לעורר שוב את הספקות לגבי שיקול הדעת של מקיין, שבחר בה כמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא. פיילין, העובדת בימים אלו קורס מזורז במדיניות חוץ, צפויה להיפגש עם מנהיגים בינלאומיים בעצרת האו"ם בניו יורק השבוע, בהם נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, נשיא קולומביה אלוורו אוריבה ומזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר.

וקצת מספרים על מנת לסבר את האוזן: שני המחנות, כנדרש לפי החוק, פירסמו בשבת את סכום הוצאותיהם באוגוסט. שני הצוותים הוציאו יחדיו 94.5 מיליון דולר: 53.5 מיליון דולר למחנה אובמה ו-41 מיליון דולר למחנה מקיין. חלק הארי של ההוצאות היה על תשדירי בחירות. אובמה צבר בקופתו 77 מיליון דולר מגיוס תרומות. עוד עולה מהנתונים כי המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, שהפסידה לאובמה, עדיין נתונה בחוב של 9 מיליון דולר, הנובע מהוצאות הקמפיין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully