וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בסכנת הצפה

טלי גולדשטין

22.9.2008 / 21:07

מומחים הזהירו כי נהר ויסטולה עלול להציף את מחנה ההשמדה כבר בשנים הקרובות. עבודות השיפוץ במקום יתחילו רק בעוד שנתיים

מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו נמצא בסכנת הצפה אלא אם כן תינקט פעולה מיידית להצילו, כך הזהיר אנדריי טלקה, מומחה להגנה מפני הצפות. לדברי טלקה, המחנה שהיום הוא מוזיאון לזכר מיליוני בני האדם שנספו שם במהלך השואה, נמצא בסכנה הולכת וגדלה של הצפה מהנהר הסמוך, הויסטולה. "אם מזג האוויר יוצא הדופן יימשך, תקרה פה טרגדיה", אמר טלקה.

טלקה, לשעבר ראש העיר אושוויצים, הסמוכה למחנה, הוסיף כי הסכנה גדולה יותר בחלק של המחנה בו פעלו המשרפות. לפיכך, קיימת אפשרות כי אפר הקורבנות יישטף עם המים. טלקה קרא ליישום התוכנית להגנה מפני שיטפונות, שנוצרה לאחר ששיטפון חמור הציף את פולין ב-1997. במסגרת התוכנית, שלטענת טלקה נתקלה במכשולים עקב התנגדות של פעילי איכות סביבה, המערכת הקיימת של סכרים שנבנו לאורך הנהר תעבור שיפוץ מקיף.

סטניסלב ריידזון, חבר במועצת המנהלים של קרן מוזיאון אושוויץ, הכריז על תמיכתו ביישום התוכנית ואמר כי המחנה כמעט הוצף עוד ב-2001 כשהויסטולה כמעט ועלה על גדותיו לאחר ימים של גשמים עזים. דובר של המועצה האזורית של מלופולסקה אמר כי קיימות תוכניות לשפץ את הסכרים, אך העבודה תחל רק ב-2010.
החשש מפני הצפה מצטרף לחשש אחר בנוגע לתחזוקת המחנה, בו מבקרים מדי שנה 500 אלף איש. לדברי פיוטר סיווינסקי, מנהל המוזיאון, מספר בנייני לבנים, מהתקופה של לפני מלחמת העולם השניה, שוקעים ועומדים לקרוס. כמו כן, קיים חשש לגבי מצב צריפי העץ הדקיקים, שהיו בעבר מעונם של מאות אלפי אסירי בירקנאו. סיווינסקי אמר כי עלויות השיפוץ נאמדות ב-48 מיליון לירות שטרליג, פי 20 מהתקציב שהעמידה לרשותו ממשלת פולין לתחזוק המוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully