וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גברים שוביניסטים מרוויחים יותר

טלי גולדשטין

22.9.2008 / 20:43

הגבר הרגיש והמתחשב הוא מה שכל אשה בת דעת מבקשת. אך מסתבר כי גברים אלו דווקא משתכרים פחות מעמיתיהם השוביניסטים

גברים שהתחנכו לחשוב כי על נשים להישאר בבית כעקרות בית ולא לצאת לעבודה נחשבים אולי למוקצים מבחינת הנשים המודרניות, אך לפי מחקר חדש, המשכורת שלהם גבוהה יותר מאשר של הגברים בעלי "החשיבה המודרנית". רשת ה-BBC מדווחת היום (שני) כי מחקר אמריקאי, שפורסם בכתב העת "ג'ורנל אוף אפלייד סייכולוג'י", מצביע על כך שבממוצע משתכרים ה"שוביניסטים" 8,500 דולר יותר בכל שנה לעומת עמיתיהם הנאורים.

לדברי פסיכולוגים, גברים כוחניים בזוגיות יתרגמו את הכוחניות הזו גם לתחום המקצועי ולכן יש סיכוי שיצליחו יותר. המחקר, שנערך בפעם הראשונה על ידי אוניברסיטת פלורידה, כלל 12,686 גברים ונשים בין הגילאים 22-14 ב-1979. הוא נערך שלוש פעמים נוספות במהלך שני העשורים הבאים. הפעם האחרונה בה נערך המחקר היתה ב-2005.

שאלת המחקר היתה האם הגברים מאמינים שמקום האשה בבית או האם העסקת נשים במגזר העבודה מובילה לשיעור גבוה יותר של פשיעה בקרב בני נוער וילדים. כצפוי, מרבית הגברים השיבו בחיוב לשאלות, למרות שבמהלך השנים חלה ירידה במספרם.

כשהגברים נשאלו לגבי גובה שכרם, תועד פער נוסף – הגברים שהחזיקו בדעות מסורתיות יותר הרוויחו שכר גבוה יותר באופן משמעותי מהגברים שהאמינו בדעות מתקדמות יותר לגבי נשים. ביחס הפוך, נשים שתמכו ביציאה לעבודה הרוויחו בממוצע 1,500 דולר יותר בשנה לעומת נשים שדגלו במילוי התפקיד המסורתי.

ד"ר מגדלנה זוויסה, פסיכולוגית מאוניברסיטת ווינצ'סטר, אמרה כי קיימות מספר תיאוריות שיכולות להסביר את הפער. "יכול להיות שגברים מסורתיים יותר מונעים על ידי שאיפה לכוח בתחום האישי והמקצועי כאחד", אמרה. "תיאוריה נוספת היא שמעסיקים נוטים יותר לקדם גברים שהם המפרנסים היחידים בבית – הם מכירים בכך שגברים אלו זקוקים יותר לכסף מאחר והם היחידים שעובדים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully