וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן תוקף: "ביניש מונתה בממשלת מעבר"

עדי שמחוביץ

22.9.2008 / 19:54

שר המשפטים תקף את נשיאת בית המשפט העליון על סירובה למנות שופטים בעת בממשלת מעבר. ביניש: "אנו פועלים רק לפי חוק"

שר המשפטים דניאל פרידמן תקף הערב (שני) את נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ואמר כי "היא עצמה מונתה בשנת 1995 בעת ממשלת מעבר". פרידמן אמר את הדברים והראה את הודעת מינוייה של ביניש, על רקע סרובה של ביניש למנות שופטים חדשים לבית המשפט העליון משום שהממשלה המכהנת הינה ממשלת מעבר.

ביניש אמרה לפני כי "אנחנו צריכים להיות נאמנים לחוק. עקרונות הפסיקה שלנו מחייבים לנהוג על פיו. היה מי שחשב משפטית אחרת, זה לגיטימי, אך לפחות אותנו, רוח הפסיקה שלנו ועקרונות הפסיקה שלנו בוודאי מחייבים לפעול על פיהם".

מוקדם יותר היום ננעלה ישיבת הוועדה למינוי שופטים ללא החלטה בעקבות עמדתם של שופטי העליון החברים בוועדה, לפיה אין לוועדה סמכות למנות שופטים בתקופה של ממשלת מעבר. הוועדה התכנסה כדי לדון במינויים של שלושה שופטים לבית המשפט העליון, אולם נשיאת העליון דורית ביניש והשופטים אדמונד לוי ואילה פרוקצ'יה העלו את החשש כי סמכותם למנות שופטים מוטלת בספק מפאת מצב הממשלה.

שאר חברי הוועדה חלקו על דעתם של השופטים, ובעקבות המחלוקת הוזעק לישיבה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. בחוות דעתו קבע מזוז כי אמנם ממשלת מעבר מחייבת ריסון מצד חבריה, אולם מאחר שבוועדה חברים רק שני שרים וקיימת דחיפות למנות שופטים לבית המשפט העליון, לא קיימת מניעה לדון במינוי. חבר בוועדה תקף בחריפות את התנהלות השופטים ואמר כי "מדובר באחד התרגילים המסריחים בתולדות המשפט הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully