וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "המשבר בישראל פוגע במו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.9.2008 / 16:44

יו"ר הרשות ביקר באירלנד והביע דאגה מחילופי השלטון בישראל. לדבריו, "נפעל שכל מה שהושג עד כה יחייב גם את ממשלות ישראל הבאות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) כי הוא פועל לכך שכל ההסכמות שהושגו עד כה במשא ומתן עם ישראל יחייבו את כל ממשלות ישראל גם בעתיד. הוא אמר את הדברים באירלנד, לאחר שנפגש עם שר החוץ האירי מיכאל מרטין. לדבריו, "חילופי הממשל בישראל ובארצות הברית מקשים על התקדמות המו"מ, אך בחירתי האסטרטגית נשארה קידום תהליך השלום ופתרון שתי המדינות".

בעיתון RTE האירי דווח כי מרטין עצמו אמר כי אירלנד תמשיך לתמוך בקידום תהליך השלום הישראלי-ערבי, וכי המדינה תעבוד עם כל שלטון נבחר הן בישראל והן בארה"ב כדי להבטיח שתהליך השלום יישאר בעדיפות עליונה. אבו מאזן הביע את תודתו לעפ האירי על "תמיכתם הכלכלית והפוליטית בזמן של נסיבות נואשות של העם הפלסטיני".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי במהלך ביקורו באירלנד נפגש אבו מאזן עם מגורשי כנסיית המולד ג'יהאד ג'עארה וראמי אל-כאמל ושמע מהם כי "קשה להם להתגורר הרחק מבני משפחותיהם בשטחים". לפי הדיווח, הבטיח אבו מאזן לשניים להציב את הדרישה להחזירם לשטחים בראש סדר העדיפויות.

בימים האחרונים אמרו בכירים פלסטינים כי הם אינם מעונייני ם בהסכם חלקי, שלא יכלול את סוגיות הליבה. הממונה על המו"מ ברשות, סאיב עריקאת, אמר כי כי הפלסטינים לא יוותרו על דרישותיהם בסוגיית ירושלים ובסוגיית הפליטים והגבולות. עריקאת טען ש"הדרך היחידה לשלום עוברת דרך מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית בגבולות ארבעה ביוני 1967". הוא הוסיף שנדרש "פתרון כל סוגיות הליבה ובראשן סוגיית הפליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully