וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 38 ח"כים רוצים שלבני תרכיב ממשלה

פנחס וולף

22.9.2008 / 16:02

סיעות קדימה, גיל ומרצ המליצו בפני הנשיא פרס להטיל על שרת החוץ את מלאכת הרכבת הממשלה. סיעות הימין: "ללכת לבחירות"

נשיא המדינה שמעון פרס מקיים מאז שעות הבוקר (שני) סבב התייעצויות עם נציגי הסיעות הקטנות והבינוניות בכנסת בטרם יטיל על אחת או אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה.

בתחילה נפגש פרס עם נציגי ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי-מפד"ל, שנמנעו מלהמליץ על מועמד והביעו את עמדתם, לפיה יש להקדים את הבחירות בכנסת. לדברי נציגי ישראל ביתנו, יו"ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב והח"כים סטס מיסז'ניקוב ויצחק אהרונוביץ', "הכנסת הנוכחית איבדה מהלגיטמיות שלה ועל כן, כל ממשלה שתקום תהיה לא לגיטימית וללא אמון הציבור. הקואליציה הנוכחית כשלה וכך גם מרכיביה".

בהמשך נועד פרס עם נציגי סיעות מרצ וגיל. חברי הסיעות המליצו בפניו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר קדימה הטרייה, שרת החוץ ציפי לבני. "בין שתי האופציות של בחירות כלליות והקמת ממשלה חלופית, אנו חושבים שצריך למצות את בניית הקואליציה", אמר יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, בתום הפגישה עם פרס.

עם זאת, חברי מרצ הבהירו כי לא יישבו בקואליציה שרק תמשוך זמן. "נדרוש את קידום תהליך השלום עם סוריה והפלסטינים ושינוי מהותי במדיניות הממשלה הקודמת בסוגיית מערכת אכיפת החוק והניסיונות לקעקע את מערכת המשפט".

הנשיא פרס נפגש אחר הצהריים עם חברי סיעת "צדק לזקן", שהתפלגה ממפלגת הגמלאים. הסיעה, בראשות ח"כ משה שרוני, החליטה שלא להמליץ על אף מועמד למלאכת הרכבת הממשלה. ח"כ שרוני אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו לא יודעים מה הקווים שלבני העמידה בפני עצמה מבחינת הגמלאים, והיא טרם הזמינה אותנו להיפגש עמה ולכן לא המלצנו עליה".

גם חברי הכנסת הערבים (ראשי סיעות חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד) נפגשו עם פרס ולא נקטו בשמו של מועמד להקמת ממשלה חדשה. נציגי סיעת יהדות התורה נועדו עם פרס גם הם, ונמנעו מלהמליץ להטיל על לבני את מלאכת הרכבת הממשלה.

בסך הכל צפויים להמליץ על לבני 38 ח"כים (29 חברי קדימה, 5 חברי מרצ ו-4 חברי גיל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully