וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: אין ישראלים בין החטופים

יהושע בריינר וניר יהב

22.9.2008 / 13:50

קבוצה של 15 תיירים נחטפו סמוך לסכר אסואן. גורמי ביטחון מצריים מסרו בתחילה, כי ייתכן שביניהם גם ישראלים. עם זאת, במשרד התיירות המצרי מבהירים: לא היו שם ישראלים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

לדברי מקורות מצריים, 10 עד 15 אזרחים זרים נחטפו סמוך לאסואן שבדרום מצרים. שר התיירות המצרי זוהיר גרנה הוסיף, כי קבוצת החטופים כללה חמישה גרמנים, חמישה איטלקים, עוד רומני אחד וארבעה מצרים. לדברי השר, "החטופים הוברחו מחוץ לגבולות מצרים על ידי ארבעה פושעים שחטפו אותם". כוחות הביטחון המצרים מסרו שהחוטפים הם מסודן או מצ'ד.

ממשרד החוץ נמסר כי אין ישראלים בין החטופים וכי הרקע לחטיפה אינו לאומני. ככל הנראה, מטרת החוטפים היתה להשיג כסף. עוד נמסר, כי החטיפה אירעה ככל הידוע לפני יומיים. לדבריהם, קבוצת התיירים יצאה לטיול ג'יפים במקום הקרוי עמק כרכור בדרום מערב מצרים. מקורות ביטחוניים במצרים מסרו כי החלו מגעים עם החוטפים, אולם טרם נמסרה בקשה לכופר.

שר התיירות המצרי זוהייר ג'ראנה אמר כי מי שביצע את החטיפה היא "כנופיית רעולי פנים", כלשונו, וכי "מתנהלים מגעים לשחרור החטופים". מקורות בממשלת מצרים הוסיפו כי ראש הממשלה, שר ההגנה, שר הפנים ושר המודיעין צפויים להיפגש ולדון בנושא. הטלוויזיה המצרית מסרה כי אחד המצרים שנחטפו הינו קצין בכוחות משמר הגבול.

משרד החוץ האיטלקי מסר כי חמישה אזרחים איטלקים היו בין החטופים. לדברי בכירים במשרד, איטליה יצרה קשר עם שאר המדינות שאזרחיהן היו בין החטופים.

אזהרת מסע חמורה לישראלים

המטה לוחמה בטרור הוציא בתקופה האחרונה אזהרות חמורות למטיילים הישראלים במצרים. לפי לשון ההודעה, "איומי הטרור במצרים הולכים ומחריפים, ועתה נחשף איום קונקרטי מיידי וחמור של חטיפת ישראלים בכוונה להבריחם לתוך עזה. מעורבות החיזבאללה בפעולת טרור זה מגדילה את חומרתה". במטה ללוחמה בטרור גם הזהירו כי חיזבאללה ינסה לנקום את חיסולו עימאד מורנייה ויפגע באזרחים ישראלים.

גם שר הביטחון אהוד ברק הזהיר לאחרונה מנסיעות למצרים. לדבריו, יש לקחת ברצינות את אזהרות המסע. הוא גם הוסיף כי בקרב חיזבאללה קיימת מוטיבציה גבוהה לפגוע בישראלים כנקמה על חיסולו של מורנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully