וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוב פלשה לשטח פקיסטן

גיל קדרון

22.9.2008 / 12:08

בשחזור של אירוע שאירע בשבוע שעבר, ירו כוחות הגבול הפקיסטנים על 2 מסוקים אמריקאים, ששבו לבסיסיהם באפגניסטן

כוחות פקיסטנים ירו אמש (ראשון) על שני מסוקים אמריקאים והסיגו אותם מעבר לגבול אפגניסטן, כך מסרו הבוקר כוחות הביטחון בגבול. מדובר בשחזור לאירוע שהתקיים בשבוע שעבר, והמשך למתיחות המתגברת בין שתי בעלות הברית, על רקע כעסה של ארה"ב על כך שלטענתה הפקיסטנים אינם עושים די כדי להילחם בארגונים הפונדמנטליסטים שהפכו את מערב המדינה לבסיסי הפעולה שלהם למתקפות באפגניסטן ובפקיסטן.

בשבועות האחרונים התגברה הפעילות החשאית האמריקאית באזורים השבטיים במערב פקיסטן, שם אין לצבא המקומי דריסת רגל. המסוקים נכנסו לשטח פקיסטן 40 ק"מ מערבית ממירנשאה, העיר המרכזית במחוז צפון וואזיריסטן. בפיגוע שאירע בשבת במלון מריוט שבאיסלמבד נהרגו 53 בני אדם, כולל שגריר צ'כיה. מאות רבות נפצעו. הרשויות הפנו מאז אצבע מאשימה לאל קאעדה.

שתי המדינות הפכו מאז הפיגוע ב-11 בספטמבר 2001 לבעלות ברית קרובות במלחמה באפגניסטן. הנשיא דאז פרווז מושרף הפנה עורף למשטר הטליבן, בו תמך במשך שנים ארוכות והחל לשתף פעולה עם האמריקאים. אנשי ותומכי הטליבן, כמו גם פעילי אל קאעדה, מצאו מסתור בפקיסטן לאחר הפלישה האמריקאית ב-2001, ומנצלים את חסותם של בני השבטים הפשטונים המקומיים על מנת להסתנן דרך הגבול האפגני בדרכם למתקפות נגד כוחות ארה"ב ונאט"ו.

בתחילת החודש אמר מייק נולן, יו"ר המטות המשולבים, כי צבא ארה"ב ישנה את האסטרטגיה שלו במלחמה באפגניסטן ויתחיל לפעול גם נגד מטרות במערב הרפובליקה האיסלמית. "בראייתי, שתי האומות מחוברות זו לזו בהתקוממות בשני צידי הגבול", אמר נולן. "איננו מנצחים כרגע, ואני מאמין שאנו יכולים לנצח". מאז נקרא נולן לביקור בהול באיסלמבד, במהלכו הכריז על מחויבותו לשמור על ריבונותה של פקיסטן.

לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אישר כבר בחודש יולי פעולה חשאית בשטח פקיסטן, מבלי לקבל את אישור הממשלה הפקיסטנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully