וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות ארה"ב החלו היום

גיל קדרון

22.9.2008 / 10:43

כ-40 מיליון מתושבי ארה"ב צפויים להצביע לפני יום הבחירות הרשמי, ה-4 בנובמבר. המטרה של ההליך המוזר: להגדיל את אחוזי ההצבעה

נפלאות הן דרכיה של הדמוקרטיה החזקה בעולם. יום הבחירות לנשיאות ארה"ב הוא ה-4 בנובמבר, אולם היום (שני) ייפתחו הקלפיות ב-38 מדינות במדינה, ומיליוני מצביעים יילכו וישלשלו את פתקיהם שישה שבועות לפני היום המיועד.

בשנת 2000 הצביעו 15 אחוזים מהבוחרים לפני הזמן, מספר שגדל ל-20 אחוזים ב-2004, וצפוי להאמיר עד לכ-40 מיליון השנה, שיהווה כשליש מסך הבוחרים. משקיפים מסוימים מעריכים כי המספר יהיה גבוה בהרבה, ויעמוד על כ-50 אחוזים.

תושבים של מדינות בהן התוצאות צפויות להיות צמודות ועשויות להכריע את ההתמודדות על המשרה הרמה ביותר על הפלנטה, כגון וירג'יניה, קולורדו, נוואדה, וניו מקסיקו, יקיימו את חובתם הדמוקרטית הרבה לפני אחרים.

במדינות מכריעות נוספות, כגון איווה ואוהיו, ייפתחו הקלפיות מחר ובשבוע הבא, בהתאמה, ופלורידה תיכנס לתהליך ב-20 באוקטובר. בעצם, במחוזות מסוימים בקנטאקי ובווירג'יניה הספיקו כמה מאות בודדים להצביע כבר בשבוע שעבר. מדובר בהצבעה המוקדמת הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית.

המטרה: להגביר את אחוזי ההצבעה הנמוכים להחריד, שברוב הבחירות מגרדים את ה-50 אחוזים מלמטה. המפלגה הדמוקרטית לחצה לפתוח בנוהג המשונה, מתוך מחשבה שהשבועות הארוכים יאפשרו לציבורים שבדרך כלל אינם נוטלים חלק בחגיגת הדמוקרטית, כגון שחורים שחיים מתחת לקו העוני, ללכת להצביע. מדובר, מיותר לציין, באוכלוסיות שלרוב משלשלות פתקים לטובת המועמדים של המפלגה הדמוקרטית.

לפני שהמועמדים ברק אובמה וג'ון מקיין ניהלו ולו דיון אחד, וכשנותר עוד זמן לרב לחדד את המסרים ולהציע מדיניויות חדשות, עומלים המחנות של השניים במטרה להוציא אנשים מבתיהם ולהביאם לקלפיות. במדינות מסוימות אף מתיר החוק לשלוח את פתקי ההצבעה בדואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully