וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לפסול את תוצאות הפריימריז בקדימה

פנחס וולף

22.9.2008 / 10:38

ח"כ זאב אלקין, מתומכי שאול מופז, הגיש עתירה לבית הדין של קדימה בטענה ש"תוצאות הבחירות אינן משקפות את רצון הבוחר"

חבר הכנסת זאב אלקין, מתומכי שר התחבורה שאול מופז, עתר אמש (ראשון) לבית הדין ולוועדת הבחירות של קדימה נגד תוצאות הפריימריז שקיימה המפלגה. לטענתו, במהלך הפריימריז התגלו אי סדרים במספר רב של קלפיות, ולפיכך יש לקיים הצבעה חדשה לבחירת יו"ר קדימה.

בעתירתו, אלקין מביא דוגמאות רבות לפגמים בספירת הקולות במספר קלפיות. כך, לדוגמה, בירכא הצביעו 364 איש. מספר הקולות הכשרים היה זהה, ולמרות זאת נספרו שלושה קולות פסולים. בלוד מספר הקולות הכשרים גדול ממספר המצביעים הרשומים שהצביעו.

בקלפיות אחרות היו דוגמאות הפוכות, בהן סך הקולות הכשרים והפסולים היו פחות מסך כל המצביעים. כך, למשל, בטירה נרשמו 395 מצביעים, אולם נספרו 285 קולות כשרים ושבעה קולות פסולים. כך יוצא שהקולות הרשומים היו יותר מ-100 מסך כל הקולות הכשרים והפסולים יחד.

מלבד אי הסדרים בספירת הקולות, אלקין מעלה בעתירתו גם את הבעייתיות בפסילת הקלפי ברהט – שם היו 430 מתפקדים, ואת הארכת מועד סגירת הקלפיות בחצי שעה – אז להערכתו הצביעו כ-1,000 איש.

"דרוש הליך שקוף והוגן"

"אי סדרים אלה הביאו לכך, כי סך הקולות שנספרו או לא נספרו מגיע למאות אחדות, ובכך משמיטים את הקרקע תחת חוקיות תוצאות הבחירות", נכתב בעתירה. "כאשר מצרפים לנתונים מדאיגים אלה את ההנחה (אף התיאורטית), כי מרבית קולות אלה נרשמו עבור המשיבה 2 (ציפי לבני – פ"ו), וכן את עובדת פסילת הקלפי ברהט (על 430 המצביעים), והרי מתקבלת תוצאה לפיה לא מן הנמנע שהמשיב 3 (שאול מופז – פ"ו) היה נבחר ליו"ר התנועה".

גם פרסום סקרי הטלוויזיה רבע שעה לפני סגירת הקלפיות, נרשם בעתירה, משום הפער הדרמטי שהיה בהם לטובת לבני. לטענת אלקין, "ללא ספק פרסום המדגמים השפיעו על התנהגות בעלי זכות הבחירה".

לטענתו, "מהעתירה עולה, כי תוצאות הבחירות כפי שפורסמו אינן משקפות את תוצאות האמת ואת רצון הבוחר. מדובר בבחירות אשר משמעותן היא בחירתו של ראש ממשלת ישראל, ולפיכך לתוצאתן נפקות ציבורית רחבה. בנסיבות אלה מתחייב, כי גורלו של עם וגורלה של המדינה יוכרעו בהליך דמוקרטי ראוי, שקוף, הוגן, אשר יעניק לגיטימציה ציבורית למנהיג שנבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully