וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: טארו אסו נבחר לראשות הממשלה

גיל קדרון

22.9.2008 / 9:01

שר החוץ לשעבר זכה לרוב קולות במפלגת השלטון, ויחליף את יאסואו פקודה, שעזב בתחילת החודש. אסו זוכה לפופולריות באזורים הכפריים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פלגת השלטון של יפן בחרה בטארו אסו ברוב גדול לתפקיד ראש הממשלה, לקראת מה שהולך ומסתמן כבחירות מוקדמות. אסו שימש בעבר כשר החוץ, ותפס כעת את מקומו של יאסואו פקודה, שעזב במפתיע מוקדם יותר החודש, בזמן שהכלכלה מתקרבת למיתון וחוששת מההשפעות של קריסת וול סטריט.

מטלתו הראשונה של אסו תהיה להחיות את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אסו דוגל בקיצוצי מסים לתאגידים, אך זוכה לפופולריות באזורים הנחשלים על רקע הבטחותיו להשקיע כספי מדינה רבים בניסיון להוציא את הכלכלה מן הבוץ. הוא יאלץ לעשות זאת עם ירושה של חוב לאומי אדיר, והודה שהכרזתו כי התקציב יאוזן עד 2012 איננו ריאלי.

אסו בן ה-68 זכה ל-351 קולות מ-525 של חברי המפלגה הדמוקרטית ליברלית (LDP), ששלטה ביפן בצורה כמעט רציפה מאז 1955, ומחזיקה ברוב גדול בבבית התחתון של הפרלמנט. האופוזיציה שולטת בבית העליון, וניצלה זאת על מנת להביך את ראש הממשלה הקודם פקודה, כשעיכבה או תקעה מספר מהלכים מתוקשרים שלו. פעולות שכאלה לא יעברו תחת השגחתו של אסו ללא מענה. הפוליטיקאי הלאומן מתח את היחסים עם בייג'ינג כשכינה את סין איום צבאי, הכעיס את רוב תושבי האזור כשקישר בין ההצלחה של החינוך בטייוואן לתקופת הכיבוש היפני במלחמת העולם השנייה, והשווה בין האופוזיציה היפנית לנאצים.

אסו, שמוכר בחיבתו העזה לאנימציית המנגה היפנית, גבר על שרת ההגנה לשעבר, יוריקו קויקה, שרצתה להיות האשה הראשונה שמתמנה לראשות הממשלה, והתחייבה לבצע רפורמות מרחיקות לכת שיפתחו את השוק יפני עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully