וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ב-1.3% ל-3.486 שקלים

יובל מעוז

22.9.2008 / 16:00

היורו נסחר היום בעליות והוסיף 1.6%. הסדר החדש שמבצע הבנק הפדרלי במגזר הפיננסי בארה"ב גורם להיחלשות המטבע האמריקאי בעולם

תוכנית הבנק הפדרלי להצלת המגזר הפיננסי בארה"ב, מובילה את המטבע האמריקאי להיחלש מול מרבית המטבעות בעולם, ביניהם השקל. המטבע האמריקאי ירד היום ב-1.3% ושערו היציג נקבע על 3.486 שקלים.

היורו נסחר היום בעליות והוסיף 1.6% ושערו היציג נקבע על 5.096 שקלים. בעולם מתחזק היורו מול הדולר בכ-0.75% ל-1.457 דולר ליורו.

ההערכות לגבי תוכניות הבנק הפדרלי אומדות את תוכניות הסיוע של הממשל בכ-800 מיליארד דולר בכדי להציל את המערכת הפיננסית הקורסת בארה"ב.

"הדולר יורד בכל העולם. התוכנית של הממשל האמריקאי מכבידה על הדולר, שכן בסופו של דבר היא תמצא את דרכה גם להעלאת מיסים וחשש גדול ממיתון", מסבירה מיכל רוטלוי, מנהלת המסחר בריביות בבנק הפועלים, את היחלשות המטבע האמריקאי. "המשבר מראה כמה המצב בארה"ב גרוע, וגם התוכנית לפתרון המשבר, שמקווים שתצליח, עולה הרבה כסף, והיא תעלה הרבה לכלכלה האמריקאית".

היום בערב צפוי בנק ישראל לפרסם את גובה הריבית במשק. הכלכלנים במשק צופים כי נגיד הבנק, סטנלי פישר, לא יעלה את הריבית במשק. "כעת לא מצפים להעלאת ריבית, אך אם תהיה העלאה, זה רק יחמיר את תופעת היחלשות הדולר", אומרת רוטלוי.

"חלק מהשחקנים בשוק המט"ח יצאו, וחלק מהשחקנים לא מוצאים עם מי לסחור. אין כיום גורם שמתאפיין בקניית דולרים חוץ מבנק ישראל. הבנק הצהיר כי הוא צריך לקנות דולרים כדי להגדיל את יתרות המט"ח, והוא מצליח במטרתו. הוא לא אמר אף פעם שהוא יכול להילחם במגמה של הדולר".

בכלל פורקס מציינים בסקירת המט"ח כי "אי יכולתו של הצמד שקל-דולר לסגור את ימי המסחר מעל 3.55 שקל לדולר מחזקת את הסיכון להתחדשות גל ירידות חריף. אל תגידו לא יכול להיות, מכיוון שבשוק שלנו הכל יכול לקרות".

בחדר מסחר של אחד הבנקים נמסר כי השחקנים הדומיננטים היום בשוק השקל-דולר הם בנק ישראל ובנק אמריקאי גדול, שרוכש דולרים עוד מיום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully