וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "תוכנית החירום איננה צ'ק פתוח"

22.9.2008 / 2:06

המועמד הדמוקרטי לנשיאות התייחס לתוכנת ממשל בוש להזרים 700 מיליארד דולר למשק. יריבו הרפובליקני הצטרף לקריאה

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית אמר הלילה (שני) כי יש צורך במשקיף עצמאי שיפקח על תוכניתו של ממשל בוש להצלת שוקי ההון. "אני לא חושב שזה יכול להיות צ'ק פתוח. אנחנו יכולים להקים מערכת שבה יהיה פיקוח חיצוני, אולי הדמוקרטים, הרפובליקנים ויו"ר הבנק הפדרלי צריכים לבחור נציג מטעם כל קבוצה כדי לפקח על המערכת".

יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, הצטרף לקריאה להחלת פיקוח על התוכנית, והוסיף שעליה לקבוע סייגים לפיצוי מנהלים בכירים של מוסדות פיננסיים שהציל הממשל.

אובמה אמר בראיון טלוויזיוני לרשת CNBC שהוא איננו מוציא מכלל אפשרות ששר האוצר הנוכחי, הנרי פולסון, יכהן תחתיו בתפקיד מעבר אם יזכה בבחירות לנשיאות. "זה חשוב שנוודא שאותם אנשים שנמצאים כרגע בעמדות מפתח בכל הנוגע למשבר הכלכלי, הגנה ומודיעין, יהיו מעורבים באופן עמוק בתהליך המעבר", הסביר אובמה.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, אמרה קודם לכן שבתוכנית החירום של ממשל בוש לוול סטריט חסרים "אמצעי ביטחון הכרחיים" במספר תחומים. לדבריה, הקונגרס יפעל השבוע כדי להגן על האינטרסים של משלמי המסים ולוודא שהתוכנית כוללת "פיקוח עצמאי, הגנה על בעלי בתים ומגבלות לפיצוי מוגזם של מנהלים בכירים".

בשבוע שעבר הכריזו נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ושר האוצר פולסון על תוכנית חירום לסיוע למשק האמריקאי, במסגרתו יקצה הממשל כ-700 מיליארד דולרים לרכישת חובות. "אנחנו חייבים לנקוט בצעדים החלטיים כדי להגיע לשורשי הקשיים של המערכת הפיננסית" אמר פולסון במסיבת עיתונאים. לדבריו, "על הממשל להוציא לפועל תוכנית שתסיר את כל הנכסים הלא נזילים שמכבידים על המערכת שלנו ומאיימים על הכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully