וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה קורסת, מקיין משבח את וול סטריט

גיל קדרון

21.9.2008 / 18:48

אובמה תוקף את המועמד הרפובליקני בעקבות מאמר בו שיבח את צמצום הפיקוח על הבנקים. מחנה מקיין: "אובמה פוליטיקאי לא הוגן"

המשבר הכלכלי בארה"ב ממשיך לעמוד במוקד הבחירות לנשיאות, ולהשאיר מאחור סוגיות כגון ביטחון לאומי ומדיניות חוץ, וזאת לאחר קריסת הבנקים ולאור הדאגה בקרב הציבור האמריקאי מעתידם הקרוב והרחוק. התופעה הזו נזקפת לזכותו של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה, שדעותיו הכלכליות והחברתיות פופולריות יותר בימים אלה מאשר מדיניות הרפובליקנים, שנחשבת לאחראית למיתון האמריקאי.

ואכן, אובמה ניצל היום (ראשון) מאמר פרי עטו של יריבו ג'ון מקיין, בו שיבח את צימצום הוויסות והפיקוח על הבנקים, אידיאולוגיה שנחשבת בעיני רוב המומחים והפרשנים כאחת הסיבות המרכזיות לפרוץ אחד המשברים הכלכליים החמורים שידעה ארה"ב. מחנהו של אובמה עט על ההזדמנות ושוב תיאר את מקיין כמנותק מהמציאות, בעוד שהרפובליקנים זעקו חמס והלינו על כך שמדובר במתקפה שהונעה מהוצאת דבריו מהקשרם.

לתקוף, לתקוף, לתקוף

המאמר של מקיין, שהופיע במגזין "קונטינג'נסי", קורא להגברת התחרות בתחום ביטוח הבריאות, בניגוד לתוכניתו של אובמה להציע תוכנית בחסות ממשלתית לכל אזרחי המדינה. "נעשה זאת, בדומה למה שעשינו בעשור האחרון בתחום הבנקאות", כתב מקיין, "נגביר את האופציות מהן ניתן לבחור, ללא הנטל של הרגולציה הממשלתית".

"אז תנו לי להבין את כוונתו", ירה אובמה בכנס בחירות בפלורידה, בימים בהם וושינגטון פועלת במרץ לרגולציה הדוקה יותר, לפי ה"וושינגטון פוסט". "הוא רוצה לנהל את ביטוח הבריאות באותה דרך בה נוהל וול סטריט? אני מכיר לא מעט אנשים שלא חושבים שמדובר ברעיון טוב". מאז שקיבלו לידיהם אנשיו של אובמה את מאמרו של מקיין, הם עומלים שעות נוספות להפיץ את הדברים במהירות האפשרית.

בקמפיין של מקיין טענו כי דבריו כוונו לשינוי ברגולציה שאיפשר לבנקים לעבוד ביתר יעילות בין המדינות השונות בארה"ב. "זה אבסורדי", אמר יועצו הכלכלי של מקיין ל"וושינגטון פוסט". "אם ברק אובמה חושב שהבעיות הכלכליות מהן אנו סובלים היום נובעות ממדיניות שאיפשרה לאמריקאים להשתמש בכספומט בכל מקום בארה"ב, אז עדיף שימלא פיו מים בכל הקשור לפתרונות למשבר בוול סטריט. ייתכן שאובמה הוא פשוט פוליטיקאי חסר הגינות שיגיד כל דבר על מנת להיבחר, ושאיננו מוכן להיות נשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully