וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באמ"ן: "אירן שועטת לפצצת אטום"

21.9.2008 / 16:01

ראש חטיבת המחקר בצה"ל, אמר בישיבת הממשלה כי הגרעין האירני קרב לנקודת האל-חזור. על שליט: "חמאס מקשיח העמדות לשחרורו"

תת אלוף יוסי ביידץ, ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה, כי סוריה ממשיכה לצעוד בשני נתיבים מקבילים - מצד אחד הבעת רצון להגיע לשלום עם ישראל, ומצד שני התחברות לציר הרשע ולאירן. לדבריו, "סוריה חוששת שבעקבות המצב הפוליטי בישראל, ערוץ אנקרה, בו מתנהלות שיחות בלתי ישירות בין הצדדים בתיווך הטורקים, יגיע לקצו. לכן, הם שלחו אזהרה ללבני שהיא תיבחן בהתאם לנכונותה לענות לדרישות סוריה".

בנושא האירני אמר תת אלוף ביידץ, כי "קיים פער הולך וגדל בין החתירה של טהרן לפצצה גרעינית לבין היחלשות הלחץ על אירן ממדינות המערב". ביידץ ציין, כי האירנים משפרים את תפקוד הצנטריפוגות והם צברו בין שליש לחצי מכמות החומר הבקיע הדרוש ליצור פצצה גרעינית ראשונה". לדבריו, "נקודת האל-חזור הולכת ומתקצרת". כמו כן, "ביטחונה העצמי של אירן מתחזק, משום שהיא מעריכה שהקהילה הבינלאומית אינה מספיק חזקה כדי למנוע את פיתוח תוכנית הגרעין שלה". הוא הוסיף, כי "אירן משתלטת על טכנולוגיית העשרה ובכך דוהרת לעבר פצצה גרעינית. מעבר לכך אירן פועלת להקזת דם אמריקאי בעירק, היא מגבירה את שיתוף הפעולה עם סוריה ותומכת בארגוני הטרור הפלסטינים".

"פרישת אבו מאזן - מכה למו"מ"

על המצב ברצועת עזה אמר ביידץ, כי "עד כה נשמר השקט היחסי מתחילת הרגיעה והחמאס והג'יהאד האיסלמי מחויבים לו. לדבריו, "בעזה יש שיפור במצב הכלכלי, אבל הוא לא מספק. חמאס שבע רצון מההכרה בו, מהפסקת פעילות צה"ל ומהצלחתו לאכוף שקט. אולם הם לא מרוצים מכך שהמעברים לא נפתחו באופן מלא. כמו כן, אמר ביידץ, כי "הרגיעה מנוצלת על ידי חמאס ויתר הארגונים להמשך ההתעצמות לקראת העימות הבא. חמאס עורך אימונים, בין היתר בנשק נגד טנקים מתקדם ונערך להתמודדות עם צה"ל בשטח בנוי. ברצועה יש ארסנל גדול של רקטות, וכתוצאה מכך גדל האיום על העורף ועל צה"ל. ביידץ אמר עוד, כי בנושא המשא ומתן לשחרור גלעד שליט, עמדת ישראל וחמאס מנוגדות, ואף ניכרת הקשחה בעמדות חמאס והם נמנעים מחידוש המגעים מול המצרים.

לגבי הבחירות הקרובות ברשות הפלסטינית אמר, כי ישנם שלושה תרחישים אפשריים. "הראשון – יו"ר הרשות אבו מאזן ינסה להאריך את השלטון מעבר לינואר ולדחות את הבחירות. מצב שכתוצאה ממנו יגדל המתח בין חמאס לפתח. השני - אבו מאזן יישאר בתפקידו וייקבע מועד מוסכם לבחירות. השלישי - פרישת אבו מאזן. דבר שיהווה מכה לרעיון שתי המדינות". לגבי המו"מ בין ישראל לפלסטינים אמר תת אלוף ביידץ, כי "הנהגת הרשות לא מוכנה לכל ויתור בסוגיות הליבה. הם מבינים שהנסיבות הפוליטיות בישראל עלולות להשליך על המו"מ, והם מתנגדים להסכמים חלקיים. בנוסף הם דורשים להפסיק מייד את הבנייה בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully