וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי עוד הולך לתנועות הנוער?

נעמה טלמור

21.9.2008 / 14:26

לרגל שבוע תנועות הנוער, הודיעה שרת החינוך על הגדלת תקציבן של התנועות ל-85 מיליון שקלים. אחת המטרות: קליטת נוער עולה

תנועות הנוער עסוקות כבכל שנה בגיוס חניכים, וכמה שיותר. אלא שהשנה לראשונה החליטו במשרד החינוך לציין במהלך השבוע הקרוב את פעילויות תנועות הנוער, זאת, בין השאר, בכדי להשיב את פעילותן אל מרכז הבמה החינוכית. שרת החינוך,פרופ' יולי תמיר, פנתה למנהלי בתי הספר ברחבי הארץ בבקשה לשיתוף פעולה נרחב בהכנסת נציגי תנועות הנוער לבתי הספר.

"במהלך השנתיים האחרונות משקיע משרד החינוך מאמצים רבים לחיזוקן של תנועות הנוער בישראל, ולהשבת מקומן למרכז הבמה הציבורית והחינוכית", אמרה תמיר, "זאת מתוך ההכרה בתרומתן הערכית של תנועות הנוער לפרט, לקהילה ולחברה כולה", סיכמה תמיר.

בין יתר העשייה עליה אמונות תנועות הנוער החל בשנת 2008 הפרוייקט הניסיוני "מגשרים תנועתיים בקהילה", בחסות משרד החינוך ובמימון הקרן לידידות. מטרתו של הפרוייקט לשלב ילדים ממשפחות עולים בתנועות הנוער. כל תנועה העמידה רכז קליטה מטעמה ובנוסף מגשר, בן התרבות הרלוונטית לקהל היעד, ופתחה את שעריה במשך חמישה ימים בשבוע לילדים ולנוער העולה.

"תנועות הנוער קולטות עלייה"

"חשוב מאוד שהמגשר יבין את הניואנסים והלך הרוח של המשפחות אותן הוא מבקר. בקהילה דוברת הרוסית למשל, היה חשוב להעביר שתנועת נוער בישראל היא אינה בהכרח פוליטית, ומטרתה חינוכית גרידא", סיפרה תמר בסביץ' רכזת הפרוייקט, לוואלה! חדשות. "ההצלחה המהותית ביותר נרשמה לאור העובדה שמישהו מטעמן של התנועות יכול לגשת להורים העולים במטרה ליצור בסיס של אמון אצלם".

הפרוייקט הניסיוני הצליח ובמשרד החינוך ובקרן לידידות החליטו להגדיל באופן משמעותי את התקציבים לפרויקט לשנת 2009. "אנו מרגישים שהחברה הישראלית מבינה שדווקא במקום בו נמצאת החברה שלנו היום, לתנועות יש הרבה יותר מקום", אומרים במועצת תנועות הנוער, ארגון הגג של תנועות הנוער בארץ, "התנועות בפריחה, אנו חשים שהחברה מחפשת את זה. יש לנו הצפה של בקשות וארגונים שמבקשים להיות חלק מהעשייה הזו. זה כבר לא התנועות של פעם, היום הן כל הזמן בודקות את התאמתן לחברה מבלי, כמובן, לאבד את האידיאולוגיה והערכים הנוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully