וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לברק: "לא אדחף לבחירות חדשות"

פנחס וולף

21.9.2008 / 16:45

יו"ר ש"ס שוחח עם יו"ר העבודה ורמז לו כי ש"ס מעוניינת להישאר בממשלה: "לא נביא לזעזועים מיותרים". מועצת חכמי התורה תכריז בקרוב על החלטתה

ש"ס בדרך לקואליציה עם לבני? יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר בפגישתו היום (ראשון) עם שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, כי יש לשמר את היציבות הפוליטית. לדבריו, "מעניין אותי ללכת לתהליך שיתקן את הליקויים הקיימים כעת. לא יהיה הרכב קואליציוני שאהיה חלק ממנו שלא יבצע את התיקונים. לא אלך לזעזועים שישאירו את המצב כמו שהוא. אני לא מפחד מבחירות, אבל גם לא אדחף אליהן". הערב ב-22:30 ייפגש ישי עם הנשיא פרס, אולם הוא טרם החליט מה ההמלצה שיתן לנשיא.

הערב יגיש אולמרט את מכתב התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס, ולאחר הגשת מכתב ההתפטרות יפנה פרס לראשי סיעות הקואליציה במטרה לקבל המלצה על מי להטיל את תפקיד גיבוש הממשלה החדשה.

אבל סבב הפגישות בין ראשי הסיעות עצמן החל כבר לפני מספר ימים, והיום זה תורן של העבודה והליכוד לגשת לפתחה של סיעת ש"ס ולבקש את תמיכת חבריה.

יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, סילבן שלום, וגדעון סער נפגשו בצהרים עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בפגישה, שאותה יזם נתניהו, היה נוכח גם יושב ראש ש"ס, השר אלי ישי. בתום הפגישה החליט הרב עובדיה יוסף כי הוא יכנס בימים הקרובים את מועצת חכמי התורה לקבל החלטה לגבי דרכה של ש"ס- תמיכה בבחירות מוקדמות או הישארות בממשלה הנוכחית.

בסוף הפגישה אמר השר ישי "כי ש"ס לא תוותר על שני העוגנים המרכזיים מבחינתה - התמודדות אמיתית עם המשברים החברתיים והכלכליים ונתינת פתרון לילדים רעבים והסוגיות המדיניות שבמרכזן ירושלים. ש"ס לא תהיה חלק מ ממשלה שלא תציג פתרון בסוגיות אלו".

סילבן שלום שנכח בפגישה אמר כי "הצבנו את הדאגות שלנו להמשך עתידה של ירושלים ולהמשך בטחונה וכלכלתה של מדינת ישראל. הדגשנו את הצורך למנוע הקמת ממשלה מקרטעת עם כוחות לא ציונים. אנחנו חייבים לשים את הדברים על השולחן ולומר בצורה ברורה ביותר- העם צריך שלטון יציב ושלטון כזה יהיה רק אחרי בחירות מהירות". עוד הוסיף שלום ואמר כי "אנחנו נבקש לתאם מועד בחירות עם העבודה ועם ש"ס ועם יהיה צורך גם עם קדימה".

מחזרים אחרי ש"ס

גם יו"ר העבודה אהוד ברק נועד בצהרים עם יו"ר ש"ס אלי ישי. השניים דנו בהתפתחויות הפוליטיות בעקבות הודעת ראש הממשלה אהוד אולמרט על התפטרותו. מוקדם יותר קרא ברק ללבני להקים ממשלת חירום לאומית רחבה ככל שניתן.

יושבת ראש קדימה ציפי לבני שאמרה היום כי בכוונתה לפעול להקמת קואליציה חדשה, נפגשה אף היא עם יו"ר ש"ס בשבוע האחרון לאחר שנבחרה לתפקיד. השניים לא דנו על סוגיות השנויות במחלוקת, ובינהן חלוקת ירושלים, אלא דנו בצורך בהמשך היציבות השלטונית. לבני אמרה היום כי "צריך לפעול במהירות להקמת ממשלה יציבה בישראל ועדיפה ממשלת אחדות. אני מצפה משותפותינו הקואליציוניות לפעול בהתאם. במידה שיסתבר תוך זמן קצר שלא ניתן להקים ממשלה יציבה נלך לבחירות וננצח".

ש"ס התנתה בעבר את כניסתה לקואליציה החדשה בהעלאת קצבאות הילדים ובהבטחה כי ירושלים לא תחולק במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

(פרסום ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully