וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה"ג חותכות את דמי הניהול כדי לעצור את הפדיונות

אתי אפללו

21.9.2008 / 14:16

בניסיון לעצור את בריחת הלקוחות, הקופות הפיצו בסוף השבוע תעריפון חדש לדמי הניהול. תמיר פישמן אף מציע 0% דמי ניהול לשנה

החברות המנהלות קופות הגמל הפיצו בסוף השבוע האחרון למשווקים וליועצים הפנסיוניים תעריפון חדש לדמי ניהול בקופות גמל סולידיות, והורידו את דמי הניהול במסלולים אלו לרמה של פחות מ-1%. בית ההשקעות תמיר פישמן אשר מנהל גמל בהיקף קטן יחסית, אף מנצל את המשבר ומציע ללקוחות החדשים שמצטרפים לקופת הגמל האג"חית שלו דמי ניהול של 0% לשנה - כך נודע לTheMarker.

הפדיונות והתשואות השליליות מתחילת שנת 2008 לא מנעו מקופות הגמל להמשיך ולהעלות דמי ניהול. הצרכנים, שראו את החיסכון הפנסיוני שלהם מתכווץ מרבעון לרבעון לא הצביעו ברגליים, ודמי הניהול הממוצעים בענף הגמל טיפסו מממוצע של כ-0.75% בשנת 2007 לכ-1.4% בשנת 2008.

שלא כמו בקרנות נאמנות, שם ישנם דמי ניהול שונים לקרנות המשקיעות באפיקים מסוכנים יותר ופחות, בגמל כמעט כל החסכונות היו בקופות גמל כלליות, והתעריף נקבע במו"מ שהושפע בעיקר מהיקף הכספים. לרוב, הקופות המניתיות גובות דמי ניהול מעט גבוהים יותר. אך לאור העומס על מרכזי שימור הלקוחות בשבוע האחרון בעקבות המשבר בשווקים ופניית הלקוחות בבקשה למשוך את הכספים, מנסים הגופים המנהלים למשוך את העמיתים להשקיע בקופות הסולידיות, בעיקר בקופות שיקליות ומדדיות, במקום לפדות את הכספים.

כחלק ממאמצי השימור, הורידו גופים רבים אשר מנהלים קופות גמל את דמי הניהול במסלולים הסולידיים לפחות מ-1% דמי ניהול. המבצע של תמיר פישמן נועד למשוך לקוחות חדשים. המבצע ניתן על הקופה האג"חית של תמיר פישמן, כלומר קופה שמתמחה בהשקעות באג"ח ולא ניתן ללקוחות קיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully