וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר מוגבר במט"ח בגלל התנודתיות הגבוהה

טל לוי

21.9.2008 / 13:19

השווקים תנודתיים והמשקיעים רצים למט"ח: בחדרי המסחר הפרטיים מדווחים על עלייה חדה בנפח המסחרהסיבה לעלייה במסחר: התנודתיות הגבוהה במטבעות שמאפשרת להרוויח ולהפסיד - בגדול

עם פתיחת המסחר הבוקר נרשמת תנועה ערה בחדרי עסקאות המט"ח הפרטיים. "מחזורי המסחר בדולר-שקל (המטבעות היחידים בהם סוחרים היום) גבוהים יחסית ליום ראשון, אם כי לא יחסית לשאר ימי השבוע. התנודתיות הרבה יוצרת עניין רב בדולר-שקל", אומר מנכ"ל מט"ח 24, רפי כהן. "אנו רואים הבוקר פעילות ערה במסחר. בשוק שלנו, זה לא משנה האם הדולר עולה או יורד כל עוד יש תנועה והתנודתיות הגבוהה גורמת למשקיעים, דווקא היום, להגיע ולבצע פעילות בהיקף נרחב", אומר מנכ"ל איזי פורקס, משה וסרמן.

בחדרי עסקאות המט"ח מאפשרים לכל משקיע לסחור בצמדי מטבעות. הצמד הנפוץ ביותר (באמצע השבוע) הוא הדולר מול היורו, כאשר כל משקיע יכול להרוויח מכך שהימר (וצדק) כי הדולר יתחזק מול היורו או להרוויח דווקא מכך שהיורו יתחזק מול הדולר. משקיע שכזה אדיש לשאלה איזה מטבע התחזק (כל עוד צפה זאת) ובהחלט אפשר לומר כי הדבר החשוב בשוק הוא שתהיה תנודתיות ושינויים להבדיל משוק יציב שכן מהתנודות האלה נגזרים הרווחים (וגם ההפסדים).

בחדרי המט"ח ניתן גם לבצע מינוף: מינוף של פי 20, פירושו שכל 100 דולר יתנהגו כאילו הם 2000 דולר. המשמעות היא שעלייה של 1% היא רווח של 20 דולר ולא רק דולר אחד. במהלך שכזה גם פוטנציאל ההפסד גדל פי 20.

פרנסתם של חדרי העסקאות מגיעה ממחזורי המסחר הגבוהים והם אדישים לשאלה האם המשקיע הרוויח או הפסיד, אם כי לכולם נח כאשר הלקוחות מרוויחים. "המחזורים הגבוהים היום בהחלט טובים לנו מבחינה עסקית" מאשר וסרמן.


"מבנה השוק צפוי להשתנות"

כהן מציין כי המהלך האחרון שביצע הממשל הפדרלי בארה"ב, שכלל השקעה של 700 מיליארד דולר, אינו רק כלכלי אלא גם פוליטי: "הקפיטליזם נפל בשל מכשירים פיננסיים שעמדו על כרעי תרנגולת שהנפיקו מנהלים שגרפו שכר של עשרות מיליוני דולרים. אבל הממשל הפדרלי הגיע כדי להציל את העולם וחילץ חברות פרטיות לחלוטין שהוקמו למטרות רווח. הרוסים, לשם השוואה, סגרו את הבורסה אבל האמריקאים, ובמיוחד הימין האמריקאי הקפיטליסטי, ביצע צעד פוליטי שהרי הוא, ולא רוסיה, נזעק להצלת הכלכלה העולמית". אומר כהן.

כהן מעריך המבנה של שוק ההון ישתנה והדגש יעבור מבנקי ההשקעות לבנקים הקמעונאים הרגילים. "בנקים קמעונאיים נתונים לפיקוח צמוד שמחייב אותם להחזיק הון מסויים כנגד הלוואות. מאחר שביצוע רגולציה שכזו עבור בנקי השקעות הוא עניין סבוך, יעברו בנקי ההשקעות להיות חברות בנות או חטיבות של בנקים מסחריים". כך למשל, כהן מציין כי בנק אוף אמריקה (שהוא בנק מסחרי) הוא זה שרכש את מריל לינץ' וחטיבת ההשקעות של ליהמן ברדרס נרכשה בידי בנק ברקליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully