וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שגריר צ'כיה נהרג בפיגוע במריוט

טלי גולדשטין

21.9.2008 / 11:27

איוו זדארק בן ה-47, היה שגריר בווייטנאם לפני שמונה לשגריר צ'כיה בפקיסטן לפני חודש. 53 בני אדם נהרגו בפיגוע הקטלני

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שגריר צ'כיה בפקיסטן נהרג בפיצוץ הקטלני אמש (שבת) במלון מריוט שבאיסלמבאד. כך הודיע הבוקר ראש ממשלת פקיסטן יוסוף רזה גילאני. איוו זדארק בן ה-47, היה שגריר בווייטנאם לפני שמונה לשגריר צ'כיה בפקיסטן לפני חודש. הוא שהה במלון בעת הפיגוע. זדארק נשוי ולו שני ילדים.

גורמים רשמיים דיווחו מוקדם יותר הבוקר (ראשון), כי לפחות שני אזרחים זרים נמנו בין ההרוגים אמש בפיגוע במלון בבירת פקיסטן. לפי הדיווחים הראשוניים, ההרוגים הם אזרח אמריקאי ואזרח גרמני. לפחות 13 אזרחים זרים נמנו בין כ-250 הפצועים. מניין ההרוגים בפיגוע הגיע הבוקר ל-53. אף ארגון עדיין לא נטל את האחריות לפיגוע.

יחסי ארה"ב-פקיסטן לאן?

פיגוע ההתאבדות אתמול (שבת) במלון מריוט, בית העסק האמריקאי המשגשג ביותר בעיר, עלול להחריף את המתיחות בין ארצות הברית לפקיסטן לגבי הסוגיה עד כמה אגרסיבית צריכה להיות המלחמה בטרור במדינה. בפיגוע, בו נהרגו 52 בני אדם ומעל ל-250 נפצעו, אירע שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הפקיסטני אסיף עלי זרדרי התחייב להתנגד להתקפות שביצע לאחרונה הצבא האמריקאי בשטח פקיסטן, במסגרת מלחמתו בארגוני הטליבן ואל קאעדה.

זרדרי נשא אתמול את נאומו הראשון בפני הפרלמנט מאז החליף את קודמו פרווז מושרף בתפקיד בתשע בספטמבר. ממשלת זרדרי הודיעה כי תיאבק בהתקוממות המוסלמית הקיצונית באמצעות שילוב של מאמצים דיפלומטיים ושימוש סלקטיבי בכוח צבאי. "התקרית לא תסיח אותנו מהמשימה למגר את סרטן הטרור מהמדינה", אמר זרדרי. "נציל את המדינה".

מאז 2004, ארה"ב דחקה במושרף להגביר את הפעילות הצבאית נגד הטליבן ובעלי בריתו, השולטים בשטחים גדולים של אזור הגבול עם אפגניסטן. בשנה שעברה, נהרגו 2,000 בני אדם על ידי מורדם מוסלמים בפקיסטן.

"התקפה זו תביא לניתוק גדול יותר בין עמדת ארה"ב לגבי הטרור בפקיסטן ובין עמדת פקיסטן עצמה", אמר חסן אבאס, מומחה לפוליטיקה פקיסטנית באוניברסיטת הרווארד. "ארה"ב רואה התחזקות בטרור בפקסיטן וסבורה כי הממשלה אינה מצליחה לשלוט בו ולכן עליה לקחת את הפיקוד. פקיסטן סבורה כי מעורבות ארה"ב בשנים האחרונות הובילה להחרפה בטרור", אמר.

משאית עמוסה בחומרי נפץ התפוצצה אתמול בסמוך לשעבר הראשי של המלון. כתוצאה מהפיצוץ נוצר מעין מכתש בעומק 6 מטרים בכניסת המלון ואש אפפה את הבניין כולו, שהמשיכה להשתולל גם הבוקר. מעל ל-20 טונות של חומרי נפץ היו במשאית. הפיצוץ נשמע עד העיר רוואלפינדי, הנמצאת במרחק של 30 קילומטרים מהבירה.

המלון, בן ששת הקומות ו-209 החדרים, נמצא בסכנת קריסה, אמרו בכירים במשטרה הפקיסטנית. המריוט, שנפגע בעבר בפיגועים קטנים יותר, נמצא באזור הביטחון בעיר, המרוחק כקילומטר מבניין הפרלמנט, משכן הנשיא והמתחם מעונות הדיפלומטים.

מריוט היה פופולרי בעיקר בקרב דיפלומטים, זרים ופקיסטנים עשירים. בעת הפיגוע, כ-300 איש סעדו באולם המרכזי לרגל סיום חודש הרמדאן.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד, ומזכ"ל האו"ם באן קי מון גינו את הפיגוע. "נתמוך בממשלה הדמוקרטית בפקיסטן ובעם הפקיסטני בעודם מתמודדים עם אתגרים כלכליים ועם הטרור", אמר בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully