וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מאיים: "נשבור את ידי התוקפים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.9.2008 / 9:16

נשיא אירן נאם במהלך מצעד צבאי שקיימה ארצו, והזהיר כי טהרן לא תשלים עם תקיפה נגד מתקני הגרעין שלה. "הם לא יספיקו ללחוץ על ההדק"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר הבוקר (ראשון) במהלך מצעד צבאי שהתקיים בארצו, כי כוחה הצבאי של אירן "ישבור את ידי" הפולשים, במידה ומישהו יעז לתקוף אותה. לדבריו, "אם מישהו ירשה לעצמו לפלוש לשטח אירן ולפגוע באינטרסים שלה, כוחותינו המזויינים יישברו את ידיו לפני שיספיק ללחוץ על ההדק".

דבריו של אחמדיניג'ד שודרו בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית של אירן. הוא הוסיף כי "ארצנו מחפשת ידידות ושלום... אך בימים אלה, היא לא בעמדה שהיא יכולה להרשות לעצמה להראות גמישות כלפי אויביה המתעמרים". המצעד ההצבאי נערך לציון 28 שנים למלחמת אירן-עירק, שארכה שמונה שנים. אחמדיניג'ד אמר את הדברים, בהתייחסו לדיווחים נרחבים על כך שארה"ב או ישראל עשויות לתקוף באירן, במידה שלא תשעה את תכנית הגרעין שלה.

יוצא לנאום בניו יורק

בתוך כך, מקורות אירנים מסרו לעיתון הסעודי אל ווטן, כי אחמדינג'ד עשוי לנקוט בסגנון מתון ובלשון פחות חריפה בעת ביקורו השבוע בארה"ב. הוא צפוי להגיע היום לניו יורק, שם יישא דברים מול העצרת הכללית של האום. לדברי המקורות, במהלך ביקורו יתראיין נשיא אירן למספר כלי תקשורת אמריקאים וימחה על היחס כלפי ארצו.

המקורות הוסיפו כי לשכתו של אחמדיניג'ד מנסה לארגן לו פגישות עם בכירי אופוזיציה אמריקאים, המתנגדים לממשל הנישא בוש. כן הוא צפוי להיפגש עם סטודנטים ולענות לשאלותיהם. במקביל, יו"ר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האירני אמר, כי ייתכן שהפרלמנט של אירן ייכונן יחסים דיפלומטיים עם הקונגרס האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully